När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Moderator: Telldus

n88473
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by n88473 »

Någon prognos på när batch 2 av DUOn landar hos åf?

Gick egentligen och väntade på NET varianten, men efter vad jag nu läst så inser jag att då är det ju enbart telldus live och app som gäller vilket begränsar till att inte kunna köra någon tidsstyrning och massor med annat kul.
Korrekt iaktagelse? Eller kommer 3:e parts programmen kunna prata med den via nätet och därmed fungera så länge en dator står och snurrar, och är den avstängd så sker alla till/frånslag manuellt eller via nexas programmerbara fjärr?
Det jag vill göra är att hantera belysning via app i mobilen, men även via tider samt att låta temperatur styra vissa vissa händelser, tex motorvärmare.

Om detta inte kommer funka i NET så är det ju helt klart DUO som gäller i mitt fall. Kjell har fortf i lager, men skulle den dyka upp i lager igen hos tex CDON de närmaste dagarna så sparar jag ju 170 pesetas... Men det är å andra sidan inte värt att gå och vänta några veckor till utan då är valet lätt och saldot -1 hos Kjell & Co redan vid lunch idag...
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by micke.prag »

Efter mycket om och men är äntligen TellStick Net på väg. Förhoppningsvis landar dom hos oss under nästa vecka.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by micke.prag »

n88473 wrote:Gick egentligen och väntade på NET varianten, men efter vad jag nu läst så inser jag att då är det ju enbart telldus live och app som gäller vilket begränsar till att inte kunna köra någon tidsstyrning och massor med annat kul.
Tidsstyrning finns. Testa gärna med vårt demo-konto. Logga in med demo@telldus.com lösenord demodemo.
n88473 wrote:kommer 3:e parts programmen kunna prata med den via nätet
Ja, vi har ett api tillgängligt här:
http://api.telldus.com
n88473 wrote:är den avstängd så sker alla till/frånslag manuellt eller via nexas programmerbara fjärr?
Detta förstår jag inte riktigt. Kan du förtydliga?
n88473 wrote:Det jag vill göra är att hantera belysning via app i mobilen, men även via tider samt att låta temperatur styra vissa vissa händelser, tex motorvärmare.
Allt detta går förutom motorvärmaren i dagsläget.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by stefan.persson »

NET.jpeg
NET.jpeg (62.27 KiB) Viewed 10978 times
Net Net Net Net
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
Zaman
Posts: 243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by Zaman »

Härligt!
Lagom till jul och allt :)
Stolleman
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by Stolleman »

Någon prognos på när batch 2 av DUOn landar hos åf?
Bunker
Posts: 35
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by Bunker »

Min personliga prognos är att en ny sändning Duo landar hos Telldus runt 18 november. Osäkerheten är dock hög. Förutsätter att nästa batch bara är Duo, lika stor och att produktionstakten är samma som första batchen. Dessutom har jag ingen koll på lokala saker som helger och semestrar.

Detta är alltså nästan bara spekulation, men eftersomTelldus inte är i ett läge där det är bra att publicera gissningar så gör jag det :-)
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by micke.prag »

Stolleman wrote:Någon prognos på när batch 2 av DUOn landar hos åf?
Tyvärr har vi inget datum. Däremot kommer en liten restladdning batch 1 av Duo i mitten/slutet på november. Dock kommer dessa troligtvis gå åt för garantiärenden och kommer inte säljas.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Fingal
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by Fingal »

Jag skulle gärna få lite mer info kring hur leveransplanerna ser ut! Jag har lagt en order på Net hos Dustin men har ingen aning om de kommer få ta del av de som har skickats ut nu. När kommer nästa lass av Net? Har ni kommit upp i maximal produktionstakt? Tillverkas en typ av utrustning i taget eller hur ser planerna ut?
Bunker
Posts: 35
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by Bunker »

micke.prag wrote:Tyvärr har vi inget datum. Däremot kommer en liten restladdning batch 1 av Duo i mitten/slutet på november. Dock kommer dessa troligtvis gå åt för garantiärenden och kommer inte säljas.
Oj. Har ni tänkt att det ska komma någon mer sändning duo som faktiskt säljs av återförsäljare före jul? Det börjar ju bli dags att skriva önskelista :wink:
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by tronde »

micke.prag wrote:
Stolleman wrote:Någon prognos på när batch 2 av DUOn landar hos åf?
Tyvärr har vi inget datum. Däremot kommer en liten restladdning batch 1 av Duo i mitten/slutet på november. Dock kommer dessa troligtvis gå åt för garantiärenden och kommer inte säljas.
Dere vet vel om det blir i år eller neste år?
Bunker
Posts: 35
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by Bunker »

Eftersom dom inte svarar så vet dom antagligen inte det. Eller så vill dom av princip inte svara på några frågor om tid.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by micke.prag »

Eftersom vår fabrik otaliga gånger har missat sina deadlines så vågar vi inte längre svara om tid. Oavsett vad dom säger...
Vi gör vad vi kan för att få hit så mycket som möjligt så fort som möjligt.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by tronde »

micke.prag wrote:Eftersom vår fabrik otaliga gånger har missat sina deadlines så vågar vi inte längre svara om tid. Oavsett vad dom säger...
Vi gör vad vi kan för att få hit så mycket som möjligt så fort som möjligt.

OK.

Dere er tydeligvis i ferd med lære at Kina kan bli et kostbart eventyr :wink:
rhomax
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När kommer Tellstick Duo att finnas hos återföräljare?

Post by rhomax »

Det måste vara mycket frustrerande när så många vill köpa men inte kan då produktionen strular. Väntar också på en Tellstick Duo. Hoppas det inte dröjer allt för länge.
Post Reply