Telldus med d-link dir 635

Moderator: Telldus

Post Reply
jo.b
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus med d-link dir 635

Post by jo.b »

Hej,

Har nyss hittat denna produkt så jag är inte så insatt i hur allt fungerar men jag har sökt på svaret till denna fråga men inte hittat så jag ber om ursäkt på förhand om det skulle vara så att det finns en lista på kompatibla produkter etc. som jag missat.

Jag tycker att denna produkt verkar grym men vill inte gärna ha datorn på hela tiden, därför undrar jag om jag kan sätta den direkt i routern istället? (Jag har som topic säger en d-link dir-635). För då borde jag väl komma åt allting via nätet/iphone app/etc.

Sen verkar det finnas en nyare variant som heter duo? Den jag hittat finns på kjell och har som jag förstår det inte stöd för att säga om ngt är på eller av utan kan bara skicka iväg signaler. Stämmer detta? Sen undrar jag även om man kan byta antenn på den om det är så att man får bättre signal genom att göra detta samt var man isf hittar en sådan antenn.

Tack på förhand om ngn vill svara.

/Jo
fredrik.gullberg
Site Admin
Posts: 285
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Telldus med d-link dir 635

Post by fredrik.gullberg »

Hej,

TellStick är i dagsläget endast kompatibel med routrar från Dovado.

TellStick Duo är inte släppt ännu, release förväntas under Q2 2011.

Antenn går att byta på nyare TellStick (from. batch 11) och kommer gå att byta på TellStick Duo.
Fredrik Gullberg
Telldus Technologies
jo.b
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus med d-link dir 635

Post by jo.b »

Aah... vad synd.. Men, går den att koppla ihop med sin NAS då? Har en Net Gear Ready Nas Duo. Om den går att köra den vägen så kanske det är funkis ändå.

STort tack för snabbt svar och bra support, då vart man ju ännu mera sugen på att skaffa en sticka!

/Jo
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Telldus med d-link dir 635

Post by micke.prag »

Det går att köra på din NAS. Tyvärr har vi inga färdiga paket att installera så det är inte helt enkelt.

Sök runt på forumet så hittar du andra som fått igång TellStick på diverse NAS-lösningar.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply