**** på offensiven ;)

Moderator: Telldus

Post Reply
krambriw
Posts: 654
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

**** på offensiven ;)

Post by krambriw »

Jag fick ett brev en dag....
Det har framkommit att Ni använder namnet **** Sunrise i anslutning till någon form av produkt/programvara.
Då varumärket **** är skyddat och ägs av **** Trading AB, ber vi Er omgående avsluta alla aktiviteter, marknadsföring och kommunikation med namnet ****.
Ser fram emot din bekräftan och redogörelse för vilka åtgärder du/Ni vidtagit
Well, tänkte bara informera er övriga om detta ifall ni haft någon kommersiell glädje av ert alster (vilket inte är fallet för mig, allt jag delat med mig av har alltid varit freeware/gratis och kan endast ha gynnat försäljningen av **** moduler)

Förövrigt har jag konstaterat att varumärket med lydelsen "****" är inregistrat av ett franskt företag som säljer bekämpningsmedel med detta namn mot skadedjur (råttor)

Lydelsen "**** Electronics" är däremot inregistrerat av mejlskrivarens företag.

mvh Walter
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: **** på offensiven ;)

Post by hekj »

krambriw wrote:Jag fick ett brev en dag....
Även jag har fått ett brev...

DETTA TROTS ATT JAG ÄR ÄGARE TILL ETT VARUMÄRKE SOM ÖVERENSSTÄMMER MED NAMNET PÅ MIN PROGRAMVARA!!!
http://www.121.nu/onetoone/varumarke/2458229_NEXAHOME

/Henrik
krambriw
Posts: 654
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: **** på offensiven ;)

Post by krambriw »

Alla dessa program som gjorts och all tid som lagts ner på dessa, allt detta gynnar bara **** 's försäljning, dom borde egentligen endast vara tacksamma, kanske till och med inrätta ett sammarbete om programvara med ekonomiskt stöd till utvecklare istället för att hävda en rätt till något som dom inte ens själva äger rätten till

mvh
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: **** på offensiven ;)

Post by hekj »

Fick svar på ett mejl skickat till ****.

Deras avsikt var inte att skapa en konflikt, det handlade mest om att bevaka varumärket samt att dom helst ser att personer som skriver programvaror som är **** kompatibla av artighet informerar **** om vad som är på G.

/Henrik
Bunker
Posts: 35
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: **** på offensiven ;)

Post by Bunker »

Lite roligt är också att på deras forum i Nyheter-sektionen ligger det en annons om iPhone sedan i maj i år. Märkligt att Apples aggresiva advokater inte hört av sig.

Allvarligt talat, om man inte vill ha en konflikt kan man kanske börja med att kommunicera civiliserat i stället för att skicka motsvarande "cease and desist" brev.
Post Reply