LUA: Multipla event från 433-sensorer

Moderator: Telldus

Post Reply
AndersHa
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

LUA: Multipla event från 433-sensorer

Post by AndersHa »

Har börjat testa med LUA-script på min Znet v2. Funkar fint att köra, men jag har ett problem:

Alla mina 433-sensorer som är enheter (har rörelsedetektorer och magnetbrytare) verkar skicka ur sig massa events (ofta cirka 8st) vad varje förändring.

Det innebär att script som hanterar dessa (jag använder onDeviceStateChanged) startas flera gånger, och om de innehåller ex. några dummbrytare och riktiga brytare kan det ta ganska lång tid att få väg allt från controllern sedan. Allt sänds ju iväg - även dummybrytare som används som flaggor/variabler - de är ju upplagda som "riktiga" brytare, och måste få ett kommando sänt när flaggan sätts (synd att det inte finns "äkta dummybrytare", dvs sådana som inte behöver få något kommando sänt).

Får ni andra också detta? Eller har jag något i mitt nät som verkar repetera signalerna? (fast det borde jag inte ha)

Har testat med onRf433RawData också för att se i consolen, får också lika många ungefär när något händer. Där listas dock (cirka) 8 olika meddelanden (ser ut som <Lua table at 0x19e5c50>, med helt olika koder efter 0x).
Post Reply