Tellstick Znet Lite v2 dyker upp som Tellstick Net v2

Moderator: Telldus

Post Reply
feedmeastraycat
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick Znet Lite v2 dyker upp som Tellstick Net v2

Post by feedmeastraycat »

Köpte en Tellstick Znet Lite v2 idag (har kört gamla Telldus Stick, orginalet, och Telldus Duo i många år) men i Telldus Live så dyker den upp som "TellStick Net v2 1.0.8-10-g7f47a9e" med mjukvara "TellStick Net v2". Mina 433 mhz grejer fungerar (har hört talas om problem med range men har inte kommit så långt). Däremot kan jag inte lägga till några Z-Wave-grejer.

Någon som upptäckt något liknande?

developers.telldus.com fungerar inte heller och supporten lär ju inte svara på helgen så tänkte jag chansar här först iaf. :)
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Tellstick Znet Lite v2 dyker upp som Tellstick Net v2

Post by etompau »

Vänta ett tag och se om enheten hämtar ny mjukvara.
feedmeastraycat
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Znet Lite v2 dyker upp som Tellstick Net v2

Post by feedmeastraycat »

Will do. Har haft den inkopplad ett tag but no go... Men kanske har att göra med att developer.telldus.se inte fungerar heller. Den kanske inte kommer åt uppdaterings-servrarna. :)
Htckorre
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Znet Lite v2 dyker upp som Tellstick Net v2

Post by Htckorre »

Hade samma problem, "bootade" om tellsticken därefter funkade det . Fick väl förmodligen en uppdatering av mjukvaran.
feedmeastraycat
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Znet Lite v2 dyker upp som Tellstick Net v2

Post by feedmeastraycat »

Htckorre wrote:Hade samma problem, "bootade" om tellsticken därefter funkade det . Fick väl förmodligen en uppdatering av mjukvaran.
Cool. Tack. Då är det säkert samma. Och då behöver jag säkert bara vänta på att developers.telldus.com återupplivas. :)
feedmeastraycat
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Znet Lite v2 dyker upp som Tellstick Net v2

Post by feedmeastraycat »

Update. Det verkar vara som alla misstänkte. Den behövde bara uppdatera sin firmware automatiskt och sedan blev det bra. Troligtvis var uppdaterings-servrarna nere i helgen precis som developer.telldus.se. För under förmiddagen när jag kom åt den siten så dröjde det inte länge innan Tellsticken var uppdaterad och dyker nu ist upp som "TellStick ZNet Lite v2 v1.0.11". All good. Case closed.
Post Reply