Nya Android-appen 2.6+

Moderator: Telldus

Post Reply
probain

Nya Android-appen 2.6+

Post by probain » Thu Jan 18, 2018 11:08 am

Visserligen använder jag Android-appen. Men baserat på vad supporten berättat för mig tidigare, så använder dom gemensam kodbas för både IOS & Android. Så jag antar att dom ser likadana ut. Men det är några design-missar, iaf på android. Men det skulle förklara några av valen, även om jag som sagt tidigare tycker det är missar.

1. Dimmerreglaget är alldeles för litet. Svårt att använda med precision, särskilt med klumpiga fingrar. (fortfarande ett issue)
2. Dimmernivå visas inte. Här önskar jag iaf en procentindikator under namnet på "enheten". Texten visas visserligen snyggt, men det hamnar ju "under" fingret. Mina fingrar är inte genomskinliga. Och visst kan man dra fingret åt sidan, och fortfarande justera. Men detta känns som en design-miss. Värdet bör lämpligtvis stå ovanför enheten, eller någon annanstans som inte skymms av userinput.
3. Back-knappen på android, backar inte ut från appen. Fixat :)

Sen skulle widgets vara en otrolig killer-funktion. Att slippa öppna appen, för att istället styra enheter direkt ifrån hemskärmen hade varit absolut GULD!

Edit: Justerat till nya uppdateringen 2.7 20160215

snej81

Re: Nya Android-appen 2.6+

Post by snej81 » Thu Jan 18, 2018 11:08 am

Den är bättre helt klart. Men fortfarande chanslös mot Remotestick som har widgets och sensorgraf-historia. Tända/släcka/dimra lampor direkt från widgets är suveränt, detta måste dem implementera snart.

ma_telldus

Post by ma_telldus » Thu Jan 18, 2018 11:08 am

Widgets are high on our list, we just want to fix the bugs first!

We're looking how to make dimmer control better, we hope that it's already started to improve for you in the latest updates.
Developer @ Telldus Technologies AB
Please Note: I will reply mostly in English, but can understand a lot of Swedish!

perkabolo

Post by perkabolo » Thu Jan 18, 2018 11:08 am

Jag önskar mig förenklade engångsevent för motorvärmare. Kunna starta motorvärmare för avfärd en viss tid utan att behöva gå in och redigera events.

moziz

Post by moziz » Thu Jan 18, 2018 11:08 am

perkabolo wrote:Jag önskar mig förenklade engångsevent för motorvärmare. Kunna starta motorvärmare för avfärd en viss tid utan att behöva gå in och redigera events.
Hade varit toppen

Post Reply