Events Telldus Live

Moderator: Telldus

Post Reply
Magil
Posts: 68
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Events Telldus Live

Post by Magil »

När jag lägger upp events i Telldus Live saknar jag att man inte kan lägga flera events som hör ihop i ett "block".

T ex om man har en belysning som styrs av en skymningssensor blir det ett event för tänd, ett event för släck och kanske ytterligare event om man har en rörelsedetektor eller vill ha fördröjningar mm.
Har man då många fjärrstyrda enheter blir det efterhand en mängd events, kan bli lite rörigt.

Skulle därför vilja samla alla events, och alla inställningar därtill, som hör till samma brytare under samma rubrik så blir det enklare att hålla ihop alla funktioner.

Skulle också vilja ha fler funktioner när man bygger events, t ex en timer man kan lägga till direkt så man slipper omständliga lösningar med fördröjda frånslag.

Vad tycker ni andra, har ni fler förslag hur man kan förbättra Events? Känns som det är den delen man använder mest.
Vore också kul att höra kommentarer från någon på Telldus.

/Mats
Zeta_R
Posts: 104
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Events Telldus Live

Post by Zeta_R »

Godt poeng, det blir nokså mange events etterhvert og uoversiktlig å orientere seg.
I tillegg til å gruppere, så hadde det vært greit om en ikke trengte å framheve hvert enkelt event for å se innholdet.
Føles litt tungvint og tregt sånn det er nå.

Det samme gjelder også devices listen. Det hadde vært en stor fordel om en kunne gruppere. Jeg har mange "dummy" devices f.eks som jeg
kunne tenkt meg kunne være litt gjemt i bakgrunnen.
moziz
Posts: 41
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Events Telldus Live

Post by moziz »

Mycket bra Ide. Vore toppen och kunna lägga in dom under samma rubrik "Grupp".

I dag så döper jag eventen som hör i hop med samma siffra framför

t.ex
1 tända ytter belysning
1 släcka ytter belysning
2 tända fönster lampor
2 släcka fönsterlampor

osv

Då hamnar dom på rad
Post Reply