App för iPhone 6

Moderator: Telldus

Post Reply
AcidSleeper
Posts: 28
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

App för iPhone 6

Post by AcidSleeper »

Hej
Jag kommer snart i och med företagets byte av telefoner från android till iphone behöva byta ut ett par applikationer bland annat Remotestick som jag haft bra många år.
Hade tittat lite på Tellevent men såg att den kan man inte längre köpa. Synd.

Jag har Tellstick Net och Remotestick tillsammans med Tasker. Enkla saker som schemaläggning görs i Remotestick medan mer avancerade så som starta WiFi och tända lampor när man kommer hem görs via Tasker remotestick.

Vilke app till iPhone använder ni?

Tacksam för all hjälp man kan få.

Kan man använda Workflow i appstore som en slags tasker och använda tillsammans med någon app för Tellstick Net?


Är Enlighter den bästa appen för iPhone och Tellstick Net, dvs den närmast Remotestick?

Kan den om jag ansluter till mitt WiFi en viss tid tända vissa lampor om det är skymning?
Kan den när jag ansluter strömsladden en viss tid stänga av ljudet helt förrutom larmet för väckning?

Resten av mina inställningar kan jag lösa via min androidpadda där jag har Remotestick och Tasker installerat.
AcidSleeper
Posts: 28
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: App för iPhone 6

Post by AcidSleeper »

Ingen som använder Iphone och Tellstick Net???
moziz
Posts: 41
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: App för iPhone 6

Post by moziz »

Jo jag använder min Iphone och tellstick Net med hjälp av Appen "Enlighter" är jätte nöjd, använder mig av planritning och GPS funktionerna som släcker alt när jag lämnar, med hjälp av händelserna lägger jag in villkor om flickvännen fortfarande är hemma och så vidare.

Även scener t.ex
God natt
God morgon

Jätte Nöjd med den lösningen
AcidSleeper
Posts: 28
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: App för iPhone 6

Post by AcidSleeper »

Med händelser, menar du Telldus Live Pro eller i appen?
moziz
Posts: 41
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: App för iPhone 6

Post by moziz »

Teldus pro.
Använder GPSen och styr tänd släck på en skapad enhet som inte finns i verkligheten, med hjälp av den så gör jag händelser i telldus pro delen.
AcidSleeper
Posts: 28
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: App för iPhone 6

Post by AcidSleeper »

Så din GPS är på jämt!?
Hur mycket mer drar Iphone med GPS geofencing?
moziz
Posts: 41
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: App för iPhone 6

Post by moziz »

Japp den är på, den funkar som plats tjänster i alla andra appar, Jag klarar mig hela dagen på telefonen, Tycker inte det har ändrats något sedan jag skaffa appen faktisk, är jätte nöjd med detta.
Post Reply