Finns det motorvärmareuttag med timer?

Moderator: Telldus

Post Reply
Kurdsson
Posts: 11
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Finns det motorvärmareuttag med timer?

Post by Kurdsson »

Hej. Jag har försökt läsa mig till lösningen jag behöver men eftersom jag inte är kunnig i området så förstår jag hälften. Därför gör jag ett försökt. Jag har ett tellstick net som jag är väldigt nöjd med. Jag skulle vilja ha ett uttag med timer som jag kan styra med tellstick net. Alltså att när jag slår på uttaget med tellstick så ska den bara gå i typ tex 30 min och sen slår den av. Så att man inte glömmer bort att den är på ifall det blir ändrade planer och man inte åker iväg med bilen. Finns det nån enkel lösning som ni kan hänvisa mig till?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Finns det motorvärmareuttag med timer?

Post by etompau »

Om du har ett Pro-abonnemang av Telldus Live så finns där en timerfunktion i händelsestyrningen som du skulle kunna använda.
Har även för mig att motorvärmarfunktionen (även den kräver ett Pro-abonemang) nu har automatisk avstängning.

Annars har Nexa väggbrytare med timerfunktion (WST-916).
Kurdsson
Posts: 11
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Finns det motorvärmareuttag med timer?

Post by Kurdsson »

Tack för svaret.

Nexa wst-916 låter intressant. Får se om jag har förståt rätt...

Om jag skaffar wst-916 och ett vägg uttag från nexa, parar ihop dom, kopplar in motorvärmaren i uttaget och trycker på wst-916, då går den igång och efter en viss tid stängs den av? Man kan ställa in när den ska stängas av?

Tänker jag rätt?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Finns det motorvärmareuttag med timer?

Post by etompau »

Ja det är rätt uppfattat. Du ställer in hur många minuter uttaget ska vara aktivt. Se manual för mer info.
Kurdsson
Posts: 11
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Finns det motorvärmareuttag med timer?

Post by Kurdsson »

etompau wrote:Ja det är rätt uppfattat. Du ställer in hur många minuter uttaget ska vara aktivt. Se manual för mer info.

Det är nu inhandlat, monterat, och har testats. Det funkar kanon...tack etompau för hjälpen.
Post Reply