Ring larm till telefonen

Moderator: Telldus

Post Reply
48frisco
Posts: 20
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Ring larm till telefonen

Post by 48frisco »

Jag har Tellstick Net, önskar att telefonen ringer när tex. temperaturen är för låg i huset, det skall vara enklast möjliga programmering. Temp Light eller Remote Stick Pro eller ??
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Ring larm till telefonen

Post by etompau »

Enklast är väl om du nyttjar SMS/mejl-funktionen i Live-tjänsten. Kräver dock att du abonnerar på pro-versionen.
Med ringa antar jag att du menar en meddelande-signal.
48frisco
Posts: 20
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ring larm till telefonen

Post by 48frisco »

Larmet som kommer till telefonen bör vara en signal som jag vaknar till, meddelande signal är nog inte tillräcklig, kan man använda "PUCH" funktion?
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ring larm till telefonen

Post by petzno »

Jeg bruker pushalot til dette. Finnes mange lignende servicer.
Zeta_R
Posts: 104
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ring larm till telefonen

Post by Zeta_R »

med Android mobil så er Autoremote en god løsning, da kan en bruke Tasker til å få mobilen til å ringe eller hva man måtte ønske.. Personlig så pusher jeg meldinger til min Pebble uten att kommer fram på mobilen i det hele tatt.
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ring larm till telefonen

Post by petzno »

Notifymyandroid kan også brukes på Android, men jeg har funnet det veldig ustabilt.
NuTTe
Posts: 100
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ring larm till telefonen

Post by NuTTe »

48frisco wrote:Larmet som kommer till telefonen bör vara en signal som jag vaknar till, meddelande signal är nog inte tillräcklig, kan man använda "PUCH" funktion?
Du kan ju ställa in din telefon att den ska ge av en svinhög signal för just den aktiviteten, hur svårt kan det vara?
48frisco
Posts: 20
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ring larm till telefonen

Post by 48frisco »

OK Jag vill ej ha högt ljud i normala fall, endast vid larm via e-post jag har en LG G2.
Post Reply