Kod/adress?

Moderator: Telldus

Post Reply
Snoopy
Posts: 253
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Kalmar
Contact:

Kod/adress?

Post by Snoopy »

Jag har just köpt några självlärande mottagare från Nexa. De jag har sedan tidigare var jag tvungen att ställa in adress själv. Då kan jag använda både fjärrkontrollen eller Tellstick. Med de nya mottagarna blir det värre.
Finns det något sätt att ta reda vilka adresser de nya mottagarna har? Jag vill gärna ha möjligheten att använda medföljande fjärrkontroll.
naslund
Posts: 97
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Täby

Post by naslund »

De självlärande mottagarna kan oftast lära sig 3-6 koder. Så det är bara att låta fjärren ha sin kod och slumpa fram en egen åt tellsticken. Bara att lära in dem efter varandra.

/D
Snoopy
Posts: 253
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Kalmar
Contact:

Post by Snoopy »

Aha!
Jag kan alltså ge mottagaren en kod först med fjärrdosan och sedan en annan med Nexahome? Intressant! :clap:
Var ska det sluta? :shock:

Hm... har testat lite nu. PBR-2300 lyssnar inte på TelldusCenter, har provat med olika koder, även slumpat. Annars kan jag byta kod, radera kod lägga in ny med fjärrdosan. :cry:
jag köpte dessutom en LGDR-3500 utan dosa. Den svarade på TelldusCenter på ögonblicket.

Hittade dessa rader på annan plats i forumet:
micke.prag wrote:Testa om du kan lära upp mottagarna genom att ställa in dom som codeswitch. För att lära upp mottagaren använder du "on" i TelldusCenter.
Funkar utmärkt :lol:
Post Reply