Mysläge på systemet?

Moderator: Telldus

Post Reply
robbieboy
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Mysläge på systemet?

Post by robbieboy »

Hej!

Är helt rookie på telldus och har försökt hitta ett svar på min fråga utan att lyckas.

Har satt upp en rad on/off uttag och dimmrar för att kunna tända alla samtidigt. En av mina dimmers är en "proove".
När jag slår till "mysläge" så vill jag endast att vissa lampor tänds och det har jag lyckats med.
Det som jag inte kan är att när dimmern startar ska den göra det på t.ex. 20% av ljusstyrkan. Hur ställer jag in det så att den bara går igång på t.ex. 20% och inte på full styrka, som den gör nu.
Tillägas bör att på min iPhone eller Android så finns det bara av eller på för mys-gruppbelysningen. Eller är det något jag missat?

Tacksam för all hjälp!

Vänliga hälsningar,
Robert
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Mysläge på systemet?

Post by etompau »

Du skulle kunna testa med att skapa en händelse (Mina händelser) som du triggar igång när du önskar mysbelysning. Där kan du enkelt tillföra de dimmers och bytarer du vil styra och sätta önskad ljusnivåför varje dimmer.
Gör så att du lägger upp en fiktiv enhet för aktivering av mysläge till/från. Sedan använder du den som trigger i händelsestyrningen, och där lägger du till dina enheter som du vill styra vid mysläge till och från.
Post Reply