Ulike "profiler" med Tellstick Net

Moderator: Telldus

Post Reply
Zeta_R
Posts: 104
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Ulike "profiler" med Tellstick Net

Post by Zeta_R »

Først og fremst, jeg er veldig fornøyd med min Tellstick Net. Allikevel er det en ting jeg har tenkt på;

Til vanlig så har jeg et fast oppsett - lys slår seg på til forskjellige tidspunkt og en del events styrer bl.a varme på
mange av rommene i huset mitt. Problemet er de gangene vi drar vekk, da skulle jeg ønske det var en kjapp måte
å stoppe alle events og ikke slått på så mange lys automatisk.

Jeg kan selvfølgelig bare ta nettilkoblingen til min Tellstick, men da har jeg ikke tilgang på oppdateringer ifra temp. sensorer
En annen måte er å sette hver og en event og schedule til inaktiv (men det er igjen en hel jobb..)

Min tanke er; hva om det var et valg under f.eks my locations, der en kunne valgt forskjellige profiler tilsvarende som en mobil.
Eller er det en annen smart måte å gjøre det her på?
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ulike "profiler" med Tellstick Net

Post by tronde »

Du kan opprette en logisk "dummy-bryter" og legge dens tilstand inn som betingelse for en event.
Denne bryteren kan du styre via live eller fjernkontroll.

Bryter er på > event går, bryter av > ingen ting skjer. Forutsetter at du har kjøpt pro siden dette blir en "and" betingelse.
Zeta_R
Posts: 104
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ulike "profiler" med Tellstick Net

Post by Zeta_R »

Takk for svar, det løser ihvertfall 1 del av problemet på en enkel måte. Kanskje det enkleste videre er å få mest mulig under events isteden for scheduler for å få mest mulig under en "dummy bryter".
Post Reply