Veggbryter og event

Moderator: Telldus

Post Reply
tomm
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Veggbryter og event

Post by tomm »

Har en Nexa WTE-2 dobbel veggbryter som jeg bruker til og skru av og på 2 grupper med lys. Bryteren er lagt inn og brukes som en trigger i event for og trigge handlinen slå av en gruppe.
Funker ikke optimalt da jeg må vente en tid etter att jeg har trykt på den ene knappen før jeg kan trykke på den andre. Trykker jeg på den andre etter bare 5 sek skjer kun det første jeg har trykt. Virker som Tellstick net er opptatt en periode etter første trykk. Før events var bryterene linket rett mot de forskjellige mottakerene men det er tungvint og sette opp og status i Telldus live oppdateres ikke.

Noen som har noen gode råd/erfaringer?
Noen som har testet WBT-912 mot events?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Veggbryter og event

Post by etompau »

Sansynligt er det WBT-912 som ger upphov til forsinkelsen. Den sänder under några sekunder för at sikkerstilla at signalen går fram. Du ser detta på lysdioden.
Kig i Event og se om timern begynder at telle ner, hvis den ikke gör det har Tellstick ikke mottat signalen.

Jeg bruger en WBT-912 som en signalgiver fra et inbrudslarm, og der virker den OK tillsammens med Event, bruger kun en kanal.
tomm
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Veggbryter og event

Post by tomm »

Det er nok ikke bryteren som er treg den var kjappere før når den var dirkete linket til mottakere, men gikk inn på Live og så på timern og fant ut att hvis jeg trykker på en bryter og så holder den andre inne noen sek rett etter så starter begge eventene.
Post Reply