Tellstick Live! mobile

Moderator: Telldus

Post Reply
Mnemonic
Posts: 38
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick Live! mobile

Post by Mnemonic »

Jag har en samsung Galaxy s3 och installerade eran app idag men när jag ska skriva in min email adress men direkt efter '@' är det som att den börjar hitta en redan inskriven adress och påbörjar den adressen direkt efter alphaslangen och det går inte att sudda ut det heller då den på något sätt får fram en adress och lägger på den på adressen så det blir helt, bäng. Något ni inte har märkt i testning av appen?
Mnemonic
Posts: 38
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Live! mobile

Post by Mnemonic »

Verkligen ingen annan som får detta problem?? Kan ta en skärmdump av hur det ser ut när jag försöker knappa in användarnamnet som är en e-post adress.
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Live! mobile

Post by stefan.persson »

Jo, vi har sett precis detta problem. Det verkar begränsat till just vissa S3:or, och vi har ingen aning vad det beror på. Det går att skriva in e-postadressen, men man kan få gå mycket fram och tillbaka i texten. Det är klart jättefrustrerande, men lyckas man bara logga in en gång så slipper man åtminstone att göra det igen. Vi har tyvärr ingen lösning på detta.

När vi testade det igen nu precis så fick vi dock inte detta fel. Det var fortfarande problem, det gick inte att markera text eller använda backspace-tangenten.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
Mnemonic
Posts: 38
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Live! mobile

Post by Mnemonic »

Okej :D Härligt att ni sett problemet iaf. Appen som bryggar( kommer inte ihåg namnet ) verkar iaf vara den som krånglar för oftast får jag gå in och ta force-stop på den och sen prova logga in igen.

Jag kom runt problemet genom att skriva text_mellanslag_@_mellanslag_domänadress och sen gå och steg för steg att ta bort mellanslagen och då kunde jag logga och så självklart har jag nu "Kom ihåg mig" på slaget :D

Men en följd fråga: den procentuella förändringen, anpassar den sig till de många nivåer som finns bla på nexa lampor( testat med basic och fann att den dimmar på totalt 16 nivåer ).
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Live! mobile

Post by stefan.persson »

Det går att ställa in vilket procentvärde som helst för dimningen, men eftersom det bara finns 16 nivåer så ger vissa steg ingen ändring av den faktiska dimningsstyrkan, om det är det du menar. Kanske ger t.ex. 1-6% samma nivå.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Tellstick Live! mobile

Post by jorang »

Stefan,

Når vil vi få push i mobil-applikasjonen?
______________________________
Mvh/ BR JoranG
Mnemonic
Posts: 38
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Live! mobile

Post by Mnemonic »

Det går att ställa in vilket procentvärde som helst för dimningen, men eftersom det bara finns 16 nivåer så ger vissa steg ingen ändring av den faktiska dimningsstyrkan, om det är det du menar. Kanske ger t.ex. 1-6% samma nivå.
Ja precis. Men skillnaden är att i Live! tjänsten finns det bara fyra nivåer, av och full styrka samt två styrkor till så från 4 nivåer till 16 är mycket bra :) Så var mer den jämförelsen jag var ute efter, som dock uteblev när jag skrev frågan.
Post Reply