Nästa leverans av Duo?

Moderator: Telldus

devour
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by devour »

devour wrote:
stefan.persson wrote:Inget datum tyvärr, men det går frammåt åtminstone. Antalet är nog inte något problem, när väl produktionen är igång kommer det att gå snabbt att få fram nya.
Verkar onödigt att peka ut elefanten i rummet så att säga men jag har en känsla av att ni redan är medvetna om hur mycket det här har påverkat företaget...

Anywho, det Komplett skrivit om att de ska ha en leverans preliminärt 1:a Maj kan man alltså inte riktigt lita på? Såg att de hade ett preliminärt datum för ett rätt bra tag sedan tillbaka och la en beställning, antar att den kan se sig i månen efter?

Som en uppdatering till mig själv så har jag sedan tidigare lagt en order hos Komplett och antalet som de har beräknat få in har stadigt sänkts senaste veckorna allt eftersom folk beställt och igår var det nere på 1, idag är det 19 stycken när jag kollar. Antingen är det något på gång eller så är Komplett bara ute och trollar oss kunder som försöker få tag i enheter, genom att lägga upp låtsas lagervaror och säga preliminära datum som nu hela tiden kommer skjutas på tills det faktiskt har dykt upp några enheter.

Jag hoppas givetvis på det första men är realist så...
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by stefan.persson »

Vi har inte gett något datum till återförsäljarna, eftersom vi inte har några säkra datum. Så allt som anges på deras hemsidor är tyvärr ännu så länge bara spekulationer.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
svartöra
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by svartöra »

Hur går det nu då, går det fortfarande framåt eller har det stoppat igen av något skäl?
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by stefan.persson »

Fortfarande framåt, de är under produktion. Sedan måste de dock skeppas hit också. Vi meddelar när vi vet något mer definitivt.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
kallek
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by kallek »

För er kännedom: Nu finns äntligen Duon tillgänglig igen, köpte hos Kjelle idag!
phanders
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by phanders »

Kan duon ta emot info om på/av respektive dimm-nivå på vanliga Nexa-brytare köpta hos Clas Ohlsson?

Tex följande:
http://www.clasohlson.com/se/Fj%C3%A4rr ... xa/36-4602

http://www.clasohlson.com/se/Mottagare- ... 01/36-5231

Mvh
Zapper
Posts: 212
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Där det är kallt

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by Zapper »

Nej efterssom att sändarna bara sänder onpulser för starta dimningen upp och ner. Däremot kan du skicka absoluta dimnivåer med tellsticken.
phanders
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by phanders »

Zapper wrote:Nej efterssom att sändarna bara sänder onpulser för starta dimningen upp och ner. Däremot kan du skicka absoluta dimnivåer med tellsticken.
Jag tackar så hjärtligt för svaret!
Zapper
Posts: 212
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Där det är kallt

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by Zapper »

Missade skriva att på och av-signalerna är det inga problem med.
phanders
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by phanders »

Zapper wrote:Missade skriva att på och av-signalerna är det inga problem med.
Okej, blev en smula förvirrad nu men har jag tolkat det rätt att dimmningens nivå återsänds aldrig till Duo:n men om fjärrbrytaren är av/på återsänds till tdtool eller TelldusCenter för att datorn skall återge korrekt information om brytarnas aktuella status?

Mvh
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by etompau »

Ja det är korrekt förstått. Sedan återsänds inte kommandot, utan Duo (eller Net) lyssnar på koden och matchar den mot inscannad huskod och kan då uppdatera statusen för brytaren.
elf98
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by elf98 »

devour
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nästa leverans av Duo?

Post by devour »

Någon annan som fått tag i någon av den senaste Duo:n? Jag har en del problem med min. Skapade en tråd under hårdvara:

http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=3541
Post Reply