Tellstick NET ej komplett?

Moderator: Telldus

Post Reply
dansko82
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick NET ej komplett?

Post by dansko82 »

Har haft min Tellstick NET ganska länge nu och är mycket frågande till varför den inte uppfyller specifikationerna. Tänker på möjligheten att ta emot signaler, anledningen till att jag och förmodligen många andra uppgraderat från vanliga Tellstick.
Såhär säger telldus.com om Tellstick NET:

"TellStick Net - The newest product of the TellStick family allows the same functionality of TellStick Duo without the need of a running computer. Control your devices from Telldus Live! or your iPhone."

Det är väl knappast acceptabelt att en av huvudfunktionerna inte ens finns tillgänglig! Har sett någon stans att det är på väg, men det verkar inte stämma med tanke på att det gått så lång tid. Är ju som att ett bord från IKEA skulle sakna bordsbenen. Vem skulle acceptera att de levereras två senare för att designen inte är färdig?
Måste ju vara olagligt att över huvud taget sälja en produkt som är halvklar...

Vad är status på Tellstick NET egentligen? Har ni några som helst planer(seriösa) på att färdigställa den eller bör man reklamera den eftersom den inte "fungerar enligt spec", och titta på andra lösningar?
Goktytan
Posts: 44
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick NET ej komplett?

Post by Goktytan »

+1
Vinnalott
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick NET ej komplett?

Post by Vinnalott »

+1
Dale
Posts: 75
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick NET ej komplett?

Post by Dale »

+1
\\d
4 Net, 3 Duo & 64 sensorer + 14 RPi's
4 Net, 3 Duo, 14 RPi, 2 reporter & 64+ givare
This message was made using 100% recycled electrons!
team_hink_racing
Posts: 19
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick NET ej komplett?

Post by team_hink_racing »

Vad menar du med att "ta emot signaler" ?
Min Tellstick net tar emot signaler från tex http://www.clasohlson.com/se/Extra-temp ... r361797000
Fast du kanske vill ha mer?
TheEndless
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick NET ej komplett?

Post by TheEndless »

Om du tittar i forumet så ser du massor av trådar av den här typen och det är tydligt att folket från Telldus vägrar ge sina kunder några svar eller tidslinjer, de bara skickar länkar till sin utvecklingslinje som inte säger något alls om när de väl ska vara klar eller ger halvdana svar om att deras servrar inte skulle klara av lasten.

Personligen har jag givit upp hoppet. Tellstick Net skulle kunna vara en helt fantastisk produkt men idag är det bara en jäkligt dyr fjärrkontroll. Jag vet inte hur man ska kunna få folket på Telldus att antingen helt enkelt krypa till korset och säga att de hade fel, att de var alldeles för optimistiska och be alla sina Tellstick Net kunder om ursäkt eller att få fart på den utlovade utvecklingen. Kanske ett par anmälningar hos ARN skulle kunna få åtminstone någon effekt, som det är nu tror jag de allra flesta mest är irriterade på tystnaden från företaget, inte att funktionerna inte är klara.
partchon
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick NET ej komplett?

Post by partchon »

Jag skulle gärna från Telldus sida vilja veta om (funktionen kommer implementeras i tellstick NET) och när (behöver inte vara ett datum men typ "Qx 20xx") en release av tellstick NET med dessa funktioner skulle kunna komma.
Post Reply