Telldus live nede, mørkt hus

Moderator: Telldus

Post Reply
Vinnalott
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus live nede, mørkt hus

Post by Vinnalott »

Når jeg stod opp i dag tidlig, ca kl 7, fungerte det ikke å slå pål lysene hverken med tellevent eller tellduscenter på iphone'n. Forbanna tellstick net tenkte jeg og rebootet denne, fortsatt feil. Internettlinjen var oppe som normalt. Viste se at det var telldus live som ikke svarte, og tilsynelatende var nede. Måtte sitte og spise frokosten i mørkt hus og vente til live.telldus.com kom opp igjen.. Haha! Telldus net er et så utrolig ræva produkt!! At man skal være avhengig av både tellstick net, lokalt nettverk, online internettlinje OG en skytjeneste som tilsynelatende er ustabil og som man ikke kan stole på er fanken meg helt LATTERLIG, helt utrolig at ikke utviklerne hos Telldus gjør noe med dette produktet asap!! Er det kun en mann som sitter med hele utviklingen her eller? Vurderer nå å koble ned tellstick net-boksen, men må si jeg føler meg veldig lurt av telldus. 1000kr ut av vinduet.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Telldus live nede, mørkt hus

Post by micke.prag »

Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Vinnalott
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus live nede, mørkt hus

Post by Vinnalott »

Takk, men det er ikke problemet at telldus live var nede i noen minutter som er hovedproblemet her Micke, men det faktum at man er avhengig av en ekstern tjeneste (samt de andre avhengighetene) for at man i det hele tatt skal få brukt produktet. At dere har beskrevet produktet som en "tellstick duo uten behov for pc"..
Jeg legger merke til at dere unnlater å svare på de mange klagene/spørsmålene rundt utviklingen av tellstick.net, noe som irriterer kundene deres (meg inkludert) svært mye, og dere ender opp med at den delen av kundebasen deres som har investert i en tellstick.net forlater dere til fordel for konkurerende systemer.
Kan dere ikke svare på klagene og i det minste komme med en status på utvikling og ETA i forhold til release av ny funksjonalitet/firmware (dersom det i det hele tatt er planlagt noe rundt dette)?
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Telldus live nede, mørkt hus

Post by micke.prag »

Utvecklingen av nya funktioner sker hela tiden och vi släpper delar efterhand. Vi har ingen tidsplan på funktionerna. Som vi har beskrivit tidigare är stabiliteten prio ett framför nya funktioner. Vi kommer släppa på nya funktioner när vi vet att de inte påverkar stabiliteten. Därför gör vi det i etapper. Följ oss på vår blogg, där kommer vi skriva om utvecklingen.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
arneolav
Posts: 281
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus live nede, mørkt hus

Post by arneolav »

Du bør montere styringen noe annerledes.
Benytt f.eks:
NEXA LWMR-230 Inbyggnadsmottagare

Da kan du beholde den gamle av/på bryteren og overstyre automatikken med bryteren.

Når automatikken streiker kan altså du tenne lyset med bryteren slik du gjorde i "gamledager".

Uansett vil det oppstå situasjoner (f.eks v sykdom) da du har behov for å tenne/slukke lyset manuellt.

Dette fungerer ihvertfall utmerket hos meg, og jeg tror ikke kona hadde akseptert noe annet.
Post Reply