styra garageport

Moderator: Telldus

petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: styra garageport

Post by petzno »

reidar.ostrem wrote:Kjøpte en fra Yatego idag.. Ble noe kostbar med frakt til Norge men blir digg å få på garasjeporten uten å bruke kontaktor
Hvilket varenr kjøpte du og hvor lang tid tok det å få det? Ser de har flere varianter på sin nettside men mistenker alle er den samme.
reidar.ostrem
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: styra garageport

Post by reidar.ostrem »

petzno wrote:
reidar.ostrem wrote:Kjøpte en fra Yatego idag.. Ble noe kostbar med frakt til Norge men blir digg å få på garasjeporten uten å bruke kontaktor
Hvilket varenr kjøpte du og hvor lang tid tok det å få det? Ser de har flere varianter på sin nettside men mistenker alle er den samme.
Hei.
På kvitteringen står det ITL-1000 og total kost på 56.24 euro. Så regner med hvis du søker etter ITL-1000 så treffer du.
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: styra garageport

Post by jorang »

Eur56,24 var veldig dyrt.
Når du får lagt på frakt, mva og fortolling blir jo dette 'steindyrt'.

Mener de to jeg kjøpte i hylla på Bauhaus (Vestby) kostet ca Nok240 pr stk.

En god del å hente på å få noen til å kjøpe for seg da forstår jeg - særlig hvis man kjøper flere i slengen
______________________________
Mvh/ BR JoranG
reidar.ostrem
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: styra garageport

Post by reidar.ostrem »

jorang wrote:Eur56,24 var veldig dyrt.
Når du får lagt på frakt, mva og fortolling blir jo dette 'steindyrt'.

Mener de to jeg kjøpte i hylla på Bauhaus (Vestby) kostet ca Nok240 pr stk.

En god del å hente på å få noen til å kjøpe for seg da forstår jeg - særlig hvis man kjøper flere i slengen
Dette var totalsummen jeg betalte. Dyrt, ja, men eneste raske måte jeg fikk tak I en på :-)
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: styra garageport

Post by jorang »

Har du installert? Fikk du det til å virke?
______________________________
Mvh/ BR JoranG
reidar.ostrem
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: styra garageport

Post by reidar.ostrem »

jorang wrote:Har du installert? Fikk du det til å virke?
Åja, vært I drift lenge den. 2 sec puls inn på nøkkelbryter klemmene.. Funker fint.
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: styra garageport

Post by jorang »

Bra.

Lenge siden jeg har kjøpt, men har ikke montert ennå.

Har tenkt litt på om det er skummelt å betjene når man er utenfor synsvidde. Synes det er en smule spooky med barna..
______________________________
Mvh/ BR JoranG
reidar.ostrem
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: styra garageport

Post by reidar.ostrem »

jorang wrote:Bra.

Lenge siden jeg har kjøpt, men har ikke montert ennå.

Har tenkt litt på om det er skummelt å betjene når man er utenfor synsvidde. Synes det er en smule spooky med barna..
Tja, sier noe der.. Men jeg er påpasselig med remoten, og fantastisk når du skal ha noen inn for å fikse på noe mens du er på jobb.. Det blei ett par wow I telefonen :-)
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: styra garageport

Post by jorang »

Kan tenke meg det :-)

Skulle gjerne hatt en dørkontakt som via Tellstick Net kunne gi stillingsvisning (oppe/nede). Blir for dumt å bruke et webkamera til dette for å ha oversikt fra fjernt
______________________________
Mvh/ BR JoranG
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: styra garageport

Post by petzno »

Kanskje en ide for Telldus Live eller Remotestick å legge inn en funksjon med "confirm" på enkelte kanppetrykk, slik som dette. "Vil du virkelig aktivere" eller lignende.

Vurderer forøvrig om jeg skal prøve denne moden siden ITL-1000 er så vanskelig å få tak i:
http://www.minhembio.com/Frater/180405/
reidar.ostrem
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: styra garageport

Post by reidar.ostrem »

petzno wrote:Kanskje en ide for Telldus Live eller Remotestick å legge inn en funksjon med "confirm" på enkelte kanppetrykk, slik som dette. "Vil du virkelig aktivere" eller lignende.

Vurderer forøvrig om jeg skal prøve denne moden siden ITL-1000 er så vanskelig å få tak i:
http://www.minhembio.com/Frater/180405/
Få jorang til å kjøpe til deg, han Gjør det sikkert for ett lite vederlag :-)

Koblet opp dimmer idag (ble tvungen da jeg kjøpte led pærer som skulle brukes med konvensjonell dimmer mens jeg hadde led dimmer).. Hadde en cmr100 liggende og funka bra, men liker ikke at man ikke har skruhjul på disse.. Eller rettere sagt kona liker det ikke. Koblet opp en wtr-1 som kan styre dimmingen men litt tungvint..
Post Reply