Tellstick Net XBMC plugin

Moderator: Telldus

trasa
Posts: 29
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by trasa »

Jag gjorde så här
Klicka på system / Tillägg / Installera från zipfil
Sök upp var du sparat filen och sen installera
Elfrodo
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by Elfrodo »

trasa wrote:Jag gjorde så här
Klicka på system / Tillägg / Installera från zipfil
Sök upp var du sparat filen och sen installera
Det er også det samme som jeg har gjort. Den blir installert, men jeg får feilmelding ved oppstart av XBMC og får ikke til å gjøre noen innstillinger.
TheEndless
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by TheEndless »

Jag fick den att funka, jag var tvungen att rensa bort alla settings från tidigare versioner av Tellstick net XBMC plugin. Då funkar det som en dans.
trasa
Posts: 29
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by trasa »

Elfrodo wrote:
trasa wrote:Jag gjorde så här
Klicka på system / Tillägg / Installera från zipfil
Sök upp var du sparat filen och sen installera
Det er også det samme som jeg har gjort. Den blir installert, men jeg får feilmelding ved oppstart av XBMC og får ikke til å gjøre noen innstillinger.
har du ställt in den här med http://www.googleandroid.se/xbmc/tellstick/index.php
Där får du en kod att stoppa in i tjänsten
Märkte att det tog en stund innan det hände något
La in v12.0-rc1 igår och den fungerar bra i den med :)
Falkens
Posts: 68
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by Falkens »

henkepenka wrote:
Falkens wrote:Hej,

Riktigt kul plugin får jag säga.

Du har inte planer på att mappa det mot PLEX?
Jag tror det skulle uppskattas av många runt om i världen, Jag utgår i från att du vet vad PLEX är då det är en avknoppning till XBMC som jobbar med egen server och sen kopplar man klienter, enkelt sagt :)
Här är länken till deras developing center http://dev.plexapp.com/ och det skulle vara kul om du kunde koppla det med :-)
Hej och tack!

Har inga planer ännu för plex.
Då du skriver "ännu" så tolkar jag det som att du har det öppet, det gillar jag! :D
Jag tror det skulle vara uppskattat i alla fall... hoppas du har tiden och kanske kan se på om det går att porta mot plex
Elfrodo
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by Elfrodo »

Da har jeg endelig fått det til å fungere. Jeg måtte slette alt av pluginen, og installere XBMC på nytt.

Det fungerer bra, men når jeg setter dimmerverdier på 0 % skjer det ingen ting. Når jeg velger f.eks 10 % eller andre verdier fungerer det som det skal. Noen tips?
tommyrob
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by tommyrob »

Hej,
Jag har samma problem, när jag väljer 0% händer ingenting, men väljer jag 10, 20, 30, ... , 100 % så fungerar det klockrent.
Någon som vet vad som kan vara fel?
Mvh. Tommy
Elfrodo wrote:Da har jeg endelig fått det til å fungere. Jeg måtte slette alt av pluginen, og installere XBMC på nytt.

Det fungerer bra, men når jeg setter dimmerverdier på 0 % skjer det ingen ting. Når jeg velger f.eks 10 % eller andre verdier fungerer det som det skal. Noen tips?
kinglevel
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by kinglevel »

har ett märkligt problem att start eller resume inte funkar.
Pause, stop och ended funkar jätte bra.

Så hälften funkar. nån ide?
Freddan101
Posts: 20
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by Freddan101 »

Funkar detta plugin även med Duo eller är man hänvisad till Eventghost? EG funkar ju om man kör en PC men inte på en ATV.
Stianl
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by Stianl »

Med meg virket den fint når eg innstalert og hadde laget et scenario, deretter la eg til eit scenario til og restarta xbmc. Og nå skjer det ingenting samme hvilket av dei to scenarioa eg velger i xbmc. Forslag ? :|
Stianl
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by Stianl »

Svarer meg sjølv eg :)
Viser seg at scenarioet eg hadde laget på et vis hadde blitt "korrupt", fikk ikkje redigert det. Så sletta det og laga et nytt så virka det perfekt!
Elfrodo
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by Elfrodo »

tommyrob wrote:Hej,
Jag har samma problem, när jag väljer 0% händer ingenting, men väljer jag 10, 20, 30, ... , 100 % så fungerar det klockrent.
Någon som vet vad som kan vara fel?
Mvh. Tommy
Elfrodo wrote:Da har jeg endelig fått det til å fungere. Jeg måtte slette alt av pluginen, og installere XBMC på nytt.

Det fungerer bra, men når jeg setter dimmerverdier på 0 % skjer det ingen ting. Når jeg velger f.eks 10 % eller andre verdier fungerer det som det skal. Noen tips?

Fremdeles skjer det ingen ting når jeg velger 0%... Håper dette blir fikset snart, da jeg ellers er veldig godt fornøyd med plug-inet.
Jeg har også støtt borti et annet problem, jeg har en Anslut-mottaker fra Jula, men der får jeg ikke til å lagre innstillingene jeg gjør på XBMC Light Controller-siden. Jeg velger f.eks OFF ved start og trykker Update scenario, men da står det fremdeles Nothing i nedtrekksvinduet.
Betongtøffel
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Oslo, Norway

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by Betongtøffel »

Elfrodo wrote:Fremdeles skjer det ingen ting når jeg velger 0%... Håper dette blir fikset snart, da jeg ellers er veldig godt fornøyd med plug-inet.
Jeg har kommet meg rundt problemet som beskrevet i det engelske forumet. Kort fortalt: Jeg har registrert den aktuelle dimmeren både som dimmer og bryter, og bruker bryterversjonen når jeg skal skru lyset helt av. Det er en litt stygg løsning som jeg håper å slippe i framtida, men den funker inntil videre.
My home cinema light automation: Tellstick Net, dimmers and switches from Nexa and Waveman, Raspberry Pi running Raspbmc with Tellstick Net XBMC plugin. Everything is controlled by the TV remote using CEC.
xilefm
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by xilefm »

Denna plugin fungerar kanon ihop med XBMC 12.0 , men vill man gå upp till 12.1 eller 12.2 så slutar pluginet att fungera.
sand
Posts: 17
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net XBMC plugin

Post by sand »

Ursäkta dum fråga(?) men hur får man koden som pluginet vill att jag matar in?
Post Reply