Har länge klurat på en rad olika lösningar på att göra tillvaron enklare i hemmet. Var verkligen exalterad inför detta men det har minst sagt inte blivit vad jag tänkgt mig. Nedanstående har jag skickat till Nexa supporten. De tror det beror på radiostörningar men kunde inte ge mig mycket mer råd än att testa olika uttag och hoppas på det bästa...

"""Har problem med mina nya EYCR-2300. De beter sig så konstigt så jag blir inte klok på vad som är problemet. Alla funktioner funkar som de ska men räckvidd är väldigt olika från gång till gång.
Exempel på hur de kan bete sig. Jag står 10 meter ifrån allt funkar fint, de tänder och släcker som de ska. Men efter kört av och på några gånger så bara lägger det av att fungera. Jag går 5 meter närmre så kanske tänd funkar men inte släck. Står jag mindre än 1 meter ifrån så funkar det 100 %. Kör jag av och på några gånger så kan det ibland hoppa igång igen och ibland inte.
Det kan funkar bra en stund sedan om jag testar 1 h senare så funkar det helt plötsligt inte igen och vice versa. Så håller det på hela tiden!
När jag köpte dem och kopplade in dem första gången så funkade de klockrent. Första kvällen var det inga problem. men sedan började de strula. Det är precis som att de funkar sämre och sämre ju längre de sitter inkopplade.
Tanken är att köra med Tellstick Net men när det började strula så nollade jag dem och kör nu enbart med fjärrkontrollen där jag upplever samma problem som med Tellsticken. Jag bor i ett friliggande hus byggt 2000. Testerna jag gör är med helt frisikt till mottagarna. Jag har testat dem i olika vägguttag. De sitter i olika delar av huset så de är inte för nära. Jag har bytt batteri i fjärrkontrollen 2 ggr. Jag har stängt av mobilen, wlan, trådlösa telefoner.
Det konstiga är att jag började med dessa http://www.kjell.com/sortiment/el/el-pr ... are-p50207
Men jag lämna tillbaka dem för de hade samma konstiga räckvidd som ovan...
Vad kan orsaka dessa problem?"""
Gjorde ytterliggare ett test igår som gör mig ännu mer förvirrad. Tellstick Net känner ju att när det skickas signaler genom att blinka blått. Under en episod när det inte gick att tända fjärrströmbrytaren med fjärrkontrollen så ställde jag mig ca 2 m från brytaren. Då stod jag ca 4 m från Tellsticken med frisikt till båda. Varje gång jag tände med fjärrkontrollen (5-6 ggr) så regerade Tellsticken på signalen och blinkade blått. Alltså signalen finns där men endå så slår inte brytaren om.
Mvh Magnus.