Inga sensordata

Moderator: Telldus

Post Reply
swekat
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Inga sensordata

Post by swekat »

Nyinförskaffad tellstick duo som fungerar förträffligt ... så när som på 1 punkt ..
Inga sensordata mottages, har införskaffat 1 st nexa mdt-507 rörelsevakt samt 1 st
nexa lmdt 609.

Kan se på tellsticken att sensorerna sänder då den blinkar men inget data syns i
tellduscenter. Gör jag något galet ???

Kör tellduscenter 2.1.1 på win 7 32bit

/Ruffe
pethson
Posts: 50
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inga sensordata

Post by pethson »

Har du uppgraderat till senaste FirmWare (5)

Jag hade min nya Duo att fungera perfekt innan jag uppgraderade till FW5 med TellstickNetFlasher
Fick backa till FW4 då funkar allt igen.

Hittade sedan att det finns en TellsticFlasher (utan NET) och då funkade uppgraderingen.

///P
swekat
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inga sensordata

Post by swekat »

Antar att det är senaste firmware då jag precis införskaffat den .... (hur kollar jag FW version ?? och hur flashar jag om den ?)

/Ruffe
pethson
Posts: 50
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inga sensordata

Post by pethson »

swekat wrote:Antar att det är senaste firmware då jag precis införskaffat den .... (hur kollar jag FW version ?? och hur flashar jag om den ?)

/Ruffe
Dom som kom nu i början av Juli har FW4.

Kollar gör du lättast genom att starta telstickflasher.exe som ligger i katalogen där du installerat Telldus Center om du kör Windows

///P
swekat
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inga sensordata

Post by swekat »

Ah thnx !

Jupp FW4 var det !

Så om jag förstår dig rätt ska jag hålla mig ifrån FW5 ... kanske skulle prova ändå o se om det löser problemen ...

/R
pethson
Posts: 50
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inga sensordata

Post by pethson »

Du kan installera FW5, men du skall använda den som heter TellstickFlasher.exe och inte göra som jag gjorde och ladda ner den som heter TellstickNETFlasher.exe
Med den som heter NET funkar det inte, men den som ligger i TelldusCenter katalogen funkar det bra.
Så prova att uppgradera och se om det hjälper!

///Peter!
swekat
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inga sensordata

Post by swekat »

Uppgraderade till FW5 ... same story :( .....

Har reggat en problem-ticket så får vi se vad det ger ...

/R
mortzell
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inga sensordata

Post by mortzell »

Hej, fick du ordning på ditt problem? Kan du använda Duo'n för att reagera på signalen från tex en rörelsevakt?
Post Reply