Ny Tellstick.Net användare...

Moderator: Telldus

micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by micke.prag »

mwd123 wrote:Det går inte på något vis att få in ett "webif" på tellstick net? som ser ut ungefär som live, men man kan göra fler och egna inställningar mm mm.. hade ju varit något!
Läs mer här: http://developer.telldus.com/blog/2012/ ... n-firmware
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
chuldt
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by chuldt »

Ska Nexa LMDT-609 IR fungera med duo?
Leon Lilytwig
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by Leon Lilytwig »

Man få nog ha litet tålamod ?! Litet sensor funktioner går dock att få till. Jag använder appen RemoteStick och Locale i min Android-lur. Net kan läsa temp och RH förutsatt att man har givare som är kompatibla. Dessa värden kan Locale använda som trigg för Remote Stick. Använder detta för att slå på motorvärmare till bilen vid olika tidpunkter baserat på yttertemperaturen. :wave:
/Leon
Dowser
Posts: 44
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Ny Tellstick.Net användare...

Post by Dowser »

Kan informera om att Telldus lösning blev ett återköp. Dvs, de lät sin återförsäljare ta smällen för sin felaktiga marknadsföring.
lenni
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by lenni »

Den falska marknadsföringen fortsätter dessutom i högsta grad, t.ex. står det under produkter på hemsidan "TellStick Net - The newest product of the TellStick family allows the same functionality of TellStick Duo without the need of a running computer."

Och går man till produktjämförelsen så ser det också ut som att Net-versionen klarar precis allt som de andra gör och mer därtill.

Och det är ju helt klart en besvikelse att jag inte kan använda mitt skymningsrelä för styrningen, och än mer att räckvidden är totalt värdelös. :( Den är snarare 5 m än 30, och dessutom kan den inte styra en brytare 1,5 m bort av någon anledning. :shock: Jag bor bara i två rum och kök med gipsväggar, och kan alltså ändå inte styra allt i lägenheten vilket ju är väldigt dåligt. :banghead: Jag har precis skickat in ett supportärende :help: vad gäller räckvidden, få se vad som händer.
Mattias_jo1
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by Mattias_jo1 »

***BUMP***

Är också intresserad av detta, vore bra med någon typ av information om läget.
Todde
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by Todde »

Håller med händer inte så mycke
TheEndless
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by TheEndless »

Verkar som locket är på och man valt att ignorera allt motstånd, lite som nordkorea, effektivt, men inte direkt populärt. Det verkar som de inte förstår att bakom varje missnöjd kund så ger det dålig publicitet för minst 10 till, som i sin tur ger rykten av dålig publicitet för ytterligare 10 var. (kurs 1A på ekonomiprogrammet). Men för min del så ger jag enbart sann reklam till mina nära, dvs att köp ingen tellstick.net för den är inte klar och frågan är om den någonsin kommer att bli klar...
Hugonet
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by Hugonet »

Det var ju synd att jag inte hittade den här tråden innan jag köpte min Net-dosa...

Tog fullständigt för givet att skymningssensor och rörelsedetektor gick att använda. Och så trodde jag att logiken låg lokalt, så jag har svårt att förstå att det kan bli prestandaproblem.

Är det någon som har flashat om sin tellstick net? Finns det andra system att köra!
Vinnalott
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Ny Tellstick.Net användare...

Post by Vinnalott »

Jeg også henger meg på denne. Angrer på at jeg kjøpte en tellstick.net, men overalt hvor jeg leste (bortsett fra inne på forumet her) gas det uttrykk for at den taklet alt som duo gjør, men uten å være avhengig av pc. Jeg får ikke brukt mine nexa veggswitcher sammen med tellstick'en som jeg hadde planlagt, og det er ca 1000kr ut av vinduet. :(

Vil IKKE anbefale tellstick.net til noen. Ser at det eksisterer planer om å kunne bruke den lokalt som en duo (ticket 114) men den ble opprettet for 1 år siden, og siste bevegelse var for 6 uker siden.. Ingen konkret ETA heller.. Hva driver utviklerne med??
bobban
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by bobban »

Fan satt här ikväll och fepplade ...Är datorkunnig och ett allmänt teknikmiffo.... Proove mottagaren sitter 6 meter ifrån Telestick.net .. bakom soffan.. Den funkar bara om man tar den i handen och lägger den på armstödet.. Sicken sketen räckvidd...
Marknadsföringen är ju under all jäkla kritik!!!
Proove dimmern som skulle funka hur bra som helst enligt Telldust hemsida samt på asken.. Funkar fan inte... Får sätta den som en vanlig on/off switch.. och då så nära att jag fan kroknar av hur dåligt det är..


Telldus folk!!!! Lite svar till era kunder tack.....

Under all kritik annars..
Zapper
Posts: 212
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Där det är kallt

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by Zapper »

Har du kabeltv ? Eller ett kabeltvuttag i närheten ? Vanlig störkälla.
bobban
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by bobban »

Fan satt här ikväll och fepplade ...Är datorkunnig och ett allmänt teknikmiffo.... Proove mottagaren sitter 6 meter ifrån Telestick.net .. bakom soffan.. Den funkar bara om man tar den i handen och lägger den på armstödet.. Sicken sketen räckvidd...
Marknadsföringen är ju under all jäkla kritik!!!
Proove dimmern som skulle funka hur bra som helst enligt Telldust hemsida samt på asken.. Funkar fan inte... Får sätta den som en vanlig on/off switch.. och då så nära att jag fan kroknar av hur dåligt det är..


Telldus folk!!!! Lite svar till era kunder tack.....

Under all kritik annars..
Masonit
Posts: 79
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by Masonit »

bobban wrote:Fan satt här ikväll och fepplade ...Är datorkunnig och ett allmänt teknikmiffo.... Proove mottagaren sitter 6 meter ifrån Telestick.net .. bakom soffan.. Den funkar bara om man tar den i handen och lägger den på armstödet.. Sicken sketen räckvidd...
Marknadsföringen är ju under all jäkla kritik!!!
Proove dimmern som skulle funka hur bra som helst enligt Telldust hemsida samt på asken.. Funkar fan inte... Får sätta den som en vanlig on/off switch.. och då så nära att jag fan kroknar av hur dåligt det är..


Telldus folk!!!! Lite svar till era kunder tack.....

Under all kritik annars..
Har du bättre räckvidd med fjärrkontrollen till Proove mottagarna?

\Masonit
trasa
Posts: 29
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by trasa »

Gå in på support så får du hjälp
Jag la ett mess där när jag kände att vad fan har jag köpt ... ska jag inte kunna styra mina enheter 5 m bort
Efter att provat några små saker så skickade dem en ny net till mig och nu har jag en räckvidd som täcker upp mitt hus och är hel nöjd
Kan vara att dom fått en dålig sändning av enheter från fabrik
Post Reply