Noen som kan hjelpe meg til et enkel phytonscript?

Moderator: Telldus

Post Reply
nilsme
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Noen som kan hjelpe meg til et enkel phytonscript?

Post by nilsme »

Hei.
Håper det går bra at jeg skriver på Norsk.
Jeg trenger et enkelt pythonscript, som jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med.

Jeg bruker tellstick duo i eventghost, men bruker egentlig homeseer som hovedprogram.
Har derfor satt opp en XAP-XPL server som sender meldinger fra homeseer til eventpro slik at jeg kan også styre eentpro enhetene mine fra homeseer.

Fungerer veldig fint med enheter som kun har av/på, men trenger et script til de enhetene som kan dimmes.

Problemet er at i tellstickenheten har du ikke mulighet til å hente verdien fra XPL meldingen til homeseer, og dimme til det nivået.

Her er et eksempel på en "dim" melding fra homeseer i eventghost??
xPL.XPL-TRIG:{:mi4-homeseer.computer_1.Master:*:Event=Dim,Count=60,Device=C1,

Her skal da enhet C1 dimmes til nivå 60%.
Noen som kan hjelpe meg med et script for å få til dette i eventghost, slik at enheten dimmes til nivået den får melding om fra homeseer?
Conrad
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Noen som kan hjelpe meg til et enkel phytonscript?

Post by Conrad »

Add plugin Broadcaster i tillegg til Xpl, sett den til samme lytteport som Xpl, 50000, kryss av for respond to self broadcast. Den vil da kopiere Xpl payload, og ved å eksperiementere med payload delimiter, kan du bruke av din melding "xPL.XPL-TRIG:{:mi4-homeseer.computer_1.Master:*:Event=Dim,Count=60,Device=C1," f.eks : "XPL-TRIG" i delimiterfeltet. Så må du legge eventen som genereres av broadcaster inn i en makro, med et script for parsing av payloaden, f.eks slik:

p = eg.event.payload
p = p.split(',')
p = str(eg.event.payload.split(' ')[1])
if (p == 60):
eg.TriggerEvent("DIM C1 60 %")
print p
Post Reply