När du rapporterar problem...

Moderator: Telldus

Post Reply
Zaman
Posts: 243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

När du rapporterar problem...

Post by Zaman »

Det rapporteras en hel del problem och fel i det här forumet men ofta är felbeskrivningarna ganska dåliga och därför tar det lång tid att hitta en lösning på problemet.
För att få hjälp så fort som möjligt och inte behöva svara på massa extra frågor skulle jag föreslå att man själv svarar på följande frågor i sin första postning när man rapporterar problem:

:arrow: I ilken produkt uppstod problemet?
:arrow: Vilka steg togs när problemet uppstod? (Jag klickade här, fyllde i värde där osv)
:arrow: Vilket data skickades in? (Bifoga konfigurationsfiler, värden som matats in manuellt, spelade det någon roll om värden ändrades?)
:arrow: Vad var det förväntade resultatet?
:arrow: Vilket var det upplevda resultatet? (Vad var problemet? Kanske en screenshot kan hjälpa?)

Den anställda på Telldus och övriga här på forumet försöker nog hjälpa till så mycket de kan men lite extra information gör deras jobb lättare och vi som användare kan få snabbare svar. :D
SebRaz
Posts: 268
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När du rapporterar problem...

Post by SebRaz »

Eventuellt operativsystem är alltid bra att skriva med också.
Kontrollera din Tellstick via iPhone med TellEvent - http://about.me/langstrom - http://hemautomation.io -
termometerfabriken
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När du rapporterar problem...

Post by termometerfabriken »

Ok, då har jag en fråga direkt. Har en tellstick duo kopplad på jobbdatorn. För att testa lite nya temperatursändare och för att visa funktionen för kunder och leverantörer.
När jag stänger av datorn över natten, så är det inga problem. Allt fungerar dagen efter. Men om jag har datorn avstängd flera dagar i rad t e x över helgen. Så Fungerar det inte sen. Det står kan inte kommunicera med telldus center eller något liknande. Så måste jag avinstallera programvaran och tanka hem den igen. Tar iofs bara några minuter men är lite irriterande. Vad kan det bero på?

M V H

Termometerfabriken
kenjon
Posts: 43
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Karlskoga, SE

Re: När du rapporterar problem...

Post by kenjon »

Operativsystem?
Nu har jag inte kört Duo på många år, men en TelldusNet ger dej inte de problemen. Dags att byta?
Post Reply