Är DUO på väg?

Moderator: Telldus

Post Reply
Hansson
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Är DUO på väg?

Post by Hansson »

Är DUO på väg nu?

Tacksam för svar när den beräknas komma till Sverige?
pethson
Posts: 50
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by pethson »

På hemsidan står det att den beräknas levereras i början på mars, men enligt distributören som min ÅF kontaktade idag har dom inte fått någon information om när den kommer.
Känns som om början av mars snart är över och vi närmar oss mitten av mars med stormsteg...

///Peter!
delofson
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by delofson »

Senaste nytt från Dustin Home är 26 April....
liverpoolarn
Posts: 65
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by liverpoolarn »

Fick precis uppdateringen från Dustin oxå. :(

Jag har verkligen svårt att se varför inte folk från Telldus skulle kunna lägga ut sina "officiella" datum på antingen forumet här eller på sin hemsida någonstans. Även om de bara är preliminära även där... Butiker som tex Dustin får ju sina preliminära leveransdatum någonstans ifrån...

Har gått och väntat på denna rackarns underbara (hoppas jag) Duo sedan jul och nu när datumet en ganska lång tid legat på mars, till och med en bit in i mars, så trodde man ju att det kanske ÄNTLIGEN skulle kunna komma fram. Men INTE! :(
Mnemonic
Posts: 38
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by Mnemonic »

Både DUO och NET har blivit framskjutna och någon/några verkar inte vilja bemöta frågan om hur efterfrågan ska kunna bemötas vilket jag personligen, och andra får tycka vad de vill, men det är riktigt usel bemötning att inte gå ut med information om vad som händer. Tycker mest synd om de som väntat från förra året. Blir till att strunta i Tellstick NET/DUO och istället satsa på att bygga en egen lösning mot Basic varianten.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Är DUO på väg?

Post by micke.prag »

Anledningen att vi inte går ut med något datum är för att vi inte har något. Att ge ett datum blir inte mer än en gissning vilket troligtvis inte kommer stämma ändå.

Vi är hemskt ledsna att det är på detta viset. Eftersom produktionen inte sker av oss är det inget mer vi kan göra. Det är väldigt frustrerande.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Mnemonic
Posts: 38
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by Mnemonic »

micke.prag wrote:Anledningen att vi inte går ut med något datum är för att vi inte har något. Att ge ett datum blir inte mer än en gissning vilket troligtvis inte kommer stämma ändå.

Vi är hemskt ledsna att det är på detta viset. Eftersom produktionen inte sker av oss är det inget mer vi kan göra. Det är väldigt frustrerande.
Problemet med det valet är att ni uppfattas som dels uppenbart tysta och dels en aningen oseriösa, iaf från min sida och om det uppfattas som stötande eller som kritik det må så för vardera person att tolka och må så vara men blir mest fundersam varför man alltid måste kolla på andra siter om den lilla information, beräknad leverans, som finns hos de butiker som tillhandahåller produkten när man inte ens kan hitta samma information från er mer än att rota igenom forumet. Som sagt, jag har inte direkt väntat "länge" i sammanhanget( 3 månader ca ) tills jag köpte en Tellstick Basic och började använda den istället men de som väntat från förra våren då kan man börja fundera.
pethson
Posts: 50
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by pethson »

Mnemonic wrote:
micke.prag wrote:Anledningen att vi inte går ut med något datum är för att vi inte har något. Att ge ett datum blir inte mer än en gissning vilket troligtvis inte kommer stämma ändå.

Vi är hemskt ledsna att det är på detta viset. Eftersom produktionen inte sker av oss är det inget mer vi kan göra. Det är väldigt frustrerande.
Problemet med det valet är att ni uppfattas som dels uppenbart tysta och dels en aningen oseriösa, iaf från min sida och om det uppfattas som stötande eller som kritik det må så för vardera person att tolka och må så vara men blir mest fundersam varför man alltid måste kolla på andra siter om den lilla information, beräknad leverans, som finns hos de butiker som tillhandahåller produkten när man inte ens kan hitta samma information från er mer än att rota igenom forumet. Som sagt, jag har inte direkt väntat "länge" i sammanhanget( 3 månader ca ) tills jag köpte en Tellstick Basic och började använda den istället men de som väntat från förra våren då kan man börja fundera.
Nu tillhör jag ju skaran som väntat sedan oktober och börjar ju bli lite less. Vill ju inte köpa en Tellstic Basic i väntan på en den Duo jag beställt, och jag hittar ingen bra konkurrent.
Men jag hade väl en stilla förhoppning om att Mars skulle vara leveransmånad. Men att Dustin skriver April behöver ju inte innebära att Telldus sagt att det blir i April, utan mer att Dustin GISSAR att det blir då.
Vad jag vet så är det sagt att det nu är fördröjning pga Kinesiska nyåret, men hur sant det är vet man ju inte. Kina må vara billiga, men frågan är om man måste beställa minst 1 miljon ex för att det skall prioriteras?

Men för lite information är aldrig bra, så det är bättre att kontinuerligt säga att man inte vet än att tiga.

///P
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Är DUO på väg?

Post by micke.prag »

Vi tar till oss vad ni säger och ska bli bättre på att meddela "att vi inte vet".

Kinesiska nyåret ställde såklart till det. Men nu verkar det även vara andra orsaker att det försenas. Varför vet jag inte. Vi har fått orsaker såsom, verktygen gått sönder, någon leverantör till vår leverantör höll inte vad dom lovade m.fl.
Vad den faktiska orsaken är kan vi bara spekulera i.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by tronde »

micke.prag wrote:Vi har fått orsaker såsom, verktygen gått sönder, någon leverantör till vår leverantör höll inte vad dom lovade m.fl.
Vad den faktiska orsaken är kan vi bara spekulera i.
Dette har jeg opplevd selv, og det betyr i praksis at de vil ha mer penger av dere.

Kom dere ut av Kina før dere går konk. Litauen er nok litt dyrere, men da får dere noe å selge...
Bunker
Posts: 35
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by Bunker »

Som väntande kund så borde jag väl inte säga det men lite dyrare är mer acceptabelt än ytterligare långa väntetider. Om det är Litauen eller lösning med existerande producent eller något annat tillverkningsalternativ är inte så relevant för mig. Kvalitet och tillgänglighet är viktigast.
Patriq
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by Patriq »

+1 på det.
TobbeMieden
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by TobbeMieden »

Jag är en som väntat på en Net sen slutet av Augusti förre året då jag hittade ett ställe där det gick att förboka ett ex vilket jag gjorde.

Dock så är denna butik mycket duktiga på att uppdatera alla som beställt via mail men jag har aldrig varit med om värre lev tider på något..någonsin

Jag hoppas att när jag väl fått produkten att den motsvarar förväntningarna, hade det funnits alternativa produkter hade jag omgående köpt en sådan men nu finns det inget som ens liknar samma setup som Net systemet.
folkeorg
Posts: 201
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by folkeorg »

Nu har jag väntat i.. tja, över ett år men ännu inte kunnat lägga vantarna på en DUO. Det verkar ha kommit en batch men sedan inget. Är det mer än tillverkningsproblem?

Har jobbat i Kina och även kineserna ogillar kinaprylar pga bristande kvalitet m.m. Är det what-you-pay-is-what-you-get-problematiken? kan åxå tänka mig att slanta lite extra bara den kommer ngn gång. Alternativet är att köra på en "gammal" sticka å skippa två-vägs kommunikationen..
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är DUO på väg?

Post by stefan.persson »

Senaste utvecklingen rapporteras i denna tråd: http://forum.telldus.com/forum/viewtopi ... =11&t=1976

Tyvärr inga nyheter för tillfället.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
Post Reply