TelldusLive fungerar inte

Moderator: Telldus

jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by jorang »

+1

Jeg ville personlig foretrukket et betalingssystem som kunne levere en pålitelig og stabil tjeneste
______________________________
Mvh/ BR JoranG
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by tronde »

davka003 wrote: Ta inte illa upp Micke men jag förstår inte hur Telldus affärsmodell ska fungera med en gratis live-tjänst för alla som någon gång köpt en hårdvara. Blir ingen koppling mellan intäkter och utgifter. En intäkt vid köp ska täcka all framtida serverhosting/trafik (utöver tillverkning av själva hårdvaran).
Det er nok av dem som klarer dette. Forskjellen er at de selger noe som fungerer, og som stadig nye kunder kjøper...

Hvis Telldus går for en betalingsløsning, uten at de først slipper FW for lokal kontroll, kommer jeg til legge min Net under en stor, tung gjenstand som beveger seg i høy hastighet nedover.
salmonsalar
Posts: 58
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by salmonsalar »

davka003 wrote:Tellstick DUO + Raspberry Pi (med nätagg, låda och minneskort) summerar till lite mer än tusenlappen. (m.nu - 1351 kr + frakt och ett 8 GB minneskort). Den hästen satsar jag på!
+1
Thats the way to go!
kenthie
Posts: 142
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by kenthie »

För mig funkade inte tellduslive ikväll, helt nere, fick släcka allt manuellt.

/K
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by tronde »

kenthie wrote:För mig funkade inte tellduslive ikväll, helt nere, fick släcka allt manuellt.

/K
Samme her. Gikk ned rett etter 23:00.
kenthie
Posts: 142
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by kenthie »

Som trogen anhängare börjar jag ge upp...

Förutom att hela live-tjänsten är nere nu så hade jag annat idag, nämligen följande.
Jag har haft en brytare som funkat ca 75%
Idag tänkte jag byta den, då kan alla kluriga lista ut vilken brytare som funkade bäst.

Snälla ge mig en stabil tjänst

/K
Von Schnitzel
Posts: 32
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

TelldusLive fungerar inte

Post by Von Schnitzel »

kenthie wrote: Jag har haft en brytare som funkat ca 75%
Idag tänkte jag byta den, då kan alla kluriga lista ut vilken brytare som funkade bäst.

Snälla ge mig en stabil tjänst
Jag är rädd att jag inte tillhör dom kluriga, men jag antar att det var den opålitliga. Men vad har tjänsten med en dålig brytare att göra?
kenthie
Posts: 142
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by kenthie »

Den dåliga brytaren var ej dålig, utan funkar ju fin-fint.
Jag gissar på live-tjänsten som ej funkar helt 100%

/K
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by jorang »

Har 2 stk Tellus Net (på to ulike lokasjoner). Etter databasetrøbbel i dag vil ikke alle seniorene leses av/ oppdateres. På en lokasjon er det 2 av 3 som 'henger' - på den andre er det 1 av 4 som 'henger'.

Alle disse fungerte godt i går kveld.....
______________________________
Mvh/ BR JoranG
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by tronde »

jorang wrote:Har 2 stk Tellus Net (på to ulike lokasjoner). Etter databasetrøbbel i dag vil ikke alle seniorene leses av/ oppdateres. På en lokasjon er det 2 av 3 som 'henger' - på den andre er det 1 av 4 som 'henger'.

Alle disse fungerte godt i går kveld.....

Hva skjer om du kutter strømmen til Net? Da vil du vanligvis havne på en annen server ved omstart, og muligheten for at sensorene dukker opp igjen er veldig sannsynlig. Har kontakt med support ang. dette selv.
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by jorang »

Den jeg har hjemme ("1 av 4" over) dukket opp igjen, men oppdateres kun med flere times mellomrom i dag etter at den dukket opp igjen. Siste reading er kl 15:15 )nå er den 19:46).
Plasseringen skulle det ikke være noe i veien med ettersom det fungerte bra i går og frem til 6-7-tida i morres.

Den som er på hytta får jeg ikke powercyclet, men det har vært strømbrudd der ute i dag så det burde egentlig være gjennomfort "automagisk". Vet at sensorene har nytt batteri og har fungert veldig bra siste uka (installerte forrige helg)

Siste reading har timestamp 09:17. Det var da strømmen ble borte. Men sensorene har ikke dukket opp ennå....


Edit:
Powercyclet den jeg hadde hjemme og da kom registreringene tilbake igjen. Ser ikke ut som løsningen er spesielt robust...

Den jeg har på hytta får jeg dessverre ikke powercyclet før jeg kommer dit igjen...
______________________________
Mvh/ BR JoranG
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by tronde »

jorang wrote:

Edit:
Powercyclet den jeg hadde hjemme og da kom registreringene tilbake igjen. Ser ikke ut som løsningen er spesielt robust...
Kan ikke du også sende melding til support om problemer med at sensorene ikke kommer før du tar omstart? Dette var visst ukjent for dem inntil jeg meldte fra.

http://www.telldus.com/support/index
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by jorang »

Har meldt det tidligere i dag ;-)
______________________________
Mvh/ BR JoranG
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by jorang »

jorang wrote:Den jeg har hjemme ("1 av 4" over) dukket opp igjen, men oppdateres kun med flere times mellomrom i dag etter at den dukket opp igjen. Siste reading er kl 15:15 )nå er den 19:46).
Plasseringen skulle det ikke være noe i veien med ettersom det fungerte bra i går og frem til 6-7-tida i morres.

Den som er på hytta får jeg ikke powercyclet, men det har vært strømbrudd der ute i dag så det burde egentlig være gjennomfort "automagisk". Vet at sensorene har nytt batteri og har fungert veldig bra siste uka (installerte forrige helg)

Siste reading har timestamp 09:17. Det var da strømmen ble borte. Men sensorene har ikke dukket opp ennå....


Edit:
Powercyclet den jeg hadde hjemme og da kom registreringene tilbake igjen. Ser ikke ut som løsningen er spesielt robust...

Den jeg har på hytta får jeg dessverre ikke powercyclet før jeg kommer dit igjen...
Vel - sensoren ble oppdatert noen få minutter før den døde igjen. Nå er kl 21:55, og den har ikke oppdatert siden 19:47...
______________________________
Mvh/ BR JoranG
Rydh
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by Rydh »

Jag har varje kväll (mest på kvällar i alla fall) fördröjningar vid direkt på/av manövrar, allt från 5-10s till flera minuter. Det börjar kännas lite tråkigt snart!

//Rydh
Post Reply