TelldusLive fungerar inte

Moderator: Telldus

gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by gein »

Von Schnitzel wrote:
Brakka wrote:Även om Live-tjänsten kommer upp igen så gör inte min Net det. För att få den att funka måste den startas om (genom att rycka matningen).
Fast det där låter lite märkligt, det har jag aldrig behövt göra. Någon annan med samma problem?
Jag har i princip heller aldrig behövt bryta strömmen.
Zoffan117
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by Zoffan117 »

Hej

Är rätt trött på detta också och funderar på att sälja min net. Men om jag förstår er rätt så funkar en duo lokalt? Alltså de som har duo drabbas inte när servern är nere? Att ha en dator igång har jag alltid, trodde som ett par andra att bara det var skillnaden mellan duo och net.
Dale
Posts: 75
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by Dale »

Tycker det är rätt stor skillnad på Net och Duo. Har ett par vädergivare och beroende på vad man har anslutit så ser man mer eller mindre beroende på om man tittar på Net eller Duo. Lika så vad det gäller program för att fjärrstyra så klarar vissa av mer än andra beroende på Duo och Net. Har själv en Net (funderar på att skaffa fler till men vete tusan efter allt detta) samt flera Duo. Så det där som står i "reklamen" att dom ska vara lika stämmer rätt dåligt. Möjligtvis att loggan och färgen på lådan som är likadan.
\\d
4 Net, 3 Duo & 64 sensorer + 14 RPi's
4 Net, 3 Duo, 14 RPi, 2 reporter & 64+ givare
This message was made using 100% recycled electrons!
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by tjabas »

Var det fler här som upplevde att temperatur givarna slutade att uppdatera vid 23:00 i går kväll?
jag har 4 st tempgivare från claes olson, varav 2 lade helt plötsligt av, men resten av funktionerna fungerade som vanligt i telldus live.

I dag fungerar allt som vanligt igen.
kea
Posts: 17
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by kea »

Jag har ett script som pollar ut tempen var 15'de minut via API och fick inte ut någon data mellan Tue Dec 11 00:15:25 EET 2012 - Tue Dec 11 08:30:24 EET 2012.

Sista lyckade pollningen var 23:00 svensk tid.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusLive fungerar inte

Post by gein »

Jag hämta sensorvärden under hela natten utan något fel.
Post Reply