IFTTT

Moderator: Telldus

Post Reply
dennissunlight
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

IFTTT

Post by dennissunlight »

Hej! Jag testar två IFTTT appar som skall trigga två olika dummy enheter i Telldus. Ingen av dessa fungerar.

1.Turn on a device when you're coming home. Händer ingenting vare sig när jag kommer hem eller klickar "Check now" förutom "Applet checked".

2. Turn on a device from the home screen on your phone. Här får jag felmeddelande "Widget failed to run Please try again later#. Klickar på "Check now" och då visas "Applet checked"

Den första appen har fungerat tidigare men eftersom det var så lång fördröjning har jag inte brytt mej om den.
Den andra appen är ny.

Jag har nyligen bytt telefon till Samsung S9. Kan det finnas någon inställning där som är fel. Har letat febrilt men hittar inget.
Någon som har några tipps?
Jag kör Tillstick ZNet lite v2
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: IFTTT

Post by etompau »

Har du kollat menyn "Activity" i IFTTT? Där bör du kunna se om händelsen har kört.

Använder styrning vid hemkomst och uppkoppling mot WiFi-nät och det fungera utan problem.

Mig veterligen triggar inte funktionen "Check now" själva händelsen.
dennissunlight
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: IFTTT

Post by dennissunlight »

Tack för ditt svar. Det har löst sig. Hittade en behörighet (plats) i IFTTT-appen som gjorde att "Turn on a....." nu fungerar.
dennissunlight
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: IFTTT

Post by dennissunlight »

Det varade inte så länge, idag är det samma fel som tidigare. Har gjort ominstallation av IFTTT men felen kvarstår. Händelsen är inte körd enligt "Activity" i IFTTT? Jag tror att det har något med telefon att göra men vad? Installerad IFTTT på en annan telefon och det gick bra men det går inte att använda samma applet som jag redan har på första telefonen S9.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: IFTTT

Post by etompau »

Vilken applet är det som i inte fungerar eller bara fungerar under en dag?
Kanske testa med en vanlig googling och se om andra användare har haft något problem med IFTTT och S9. :?

Får du inga applet öht att fungera med S9:an?
dennissunlight
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: IFTTT

Post by dennissunlight »

Inga applets fungerar. Det blir samma fel på alla. Konstigt att en fungerade en dag. Hittade ett inlägg om ett behörighets fel i S7 men motsvarande beskrivning för att lösa det i S9 hittar jag inte. Får fortsätta i annat forum då detta inte har med TELLDUS att göra men tack för hjälpen.
mysman
Posts: 20
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: IFTTT

Post by mysman »

Telefonen måste ha 'Location' påslaget för IFTTT appen annars tillåts inte appen tillgång till dessa tjänster.

Gå in under Security/Location och App level permissions och aktivera IFTTT.
Post Reply