Alternativ till templight.se?

Moderator: Telldus

Post Reply
BuTTuS
Posts: 19
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Alternativ till templight.se?

Post by BuTTuS »

Har i flera år använt mig av templight.se för att visa grafer för mina termometrar. Nu har jag dock skaffat regn och vindmätare också och det stöds inte på den sidan. Några tips på alternativ? Har ingen lust att logga själv utan vill kuna använda mina data från Telldus.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Alternativ till templight.se?

Post by etompau »

Förstår din fråga så att du inte vill ha någon egen hårdvara för loggningsfunktionen?!
Telldus har ju sin tjänst, dock begränsad om du inte köper Premium-funktionen.

Conrad Connect är en annan molntjänst. Den ser ut att ha möjligheter för datapresentationer etc.
https://conradconnect.de/en/welkomen
BuTTuS
Posts: 19
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Alternativ till templight.se?

Post by BuTTuS »

Hmm, intressant! Har klickat runt där lite men tyvärr så verkar man inte kunna få flera värden in i samma graf på något enkelt sätt. Har dock satt upp en test som sparar värden till Google Sheets så får jag se om jag är karl nog att få till grafer utifrån det sen.
Telldus tjänst kan heller inte presentera flera värden i samma graf vilket är det jag är ute efter (utan extra hårdvara hemma)
BuTTuS
Posts: 19
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Alternativ till templight.se?

Post by BuTTuS »

Tack, det där ska jag absolut testa!
Men, "Du må være Telldus Betatester", den inställningen hittar jag inte? Premium har jag redan.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Alternativ till templight.se?

Post by etompau »

Att välja "Betatestare" kan du inte göra från någon meny. En manuell ansökan hos Telldus krävs för detta.
Tror beskrivningen från Arneolav gällde när loggningsfunktionen bara var tillgänglig för utvalda betatestare. Du ska nu kunna bortse från detta krav.
Post Reply