TellStick not found i 2.0.4

Moderator: Telldus

Post Reply
MartinV
Posts: 277
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Contact:

TellStick not found i 2.0.4

Post by MartinV »

Efter att ha uppgraderat till 2.0.4 (Windows Home Server) så får jag efter ett tags körning meddelandet "Tellstick not found" i Telldus Center.
Jag märkte detta genom att Switch King inte längre skickade några signaler till enheterna. Drar jag ur stickan och stoppar i den igen så fungerar det.

Hade inte problemet i 2.0.3.
Mitt rekord tidigare har legat på 60-70 dagar utan problem (och då omstart pga Windows Update). Är det någon annan som känner av liknande problem i 2.0.4?
Martin | http://www.switchking.se
Testa Switch King Pro i din Android/iPhone/iPod: http://www.switchking.se/sv/demo
jaburek
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellStick not found i 2.0.4

Post by jaburek »

Jag har samma problem med 2.0.2. Hade tänkt att ladda ner den senaste versionen för att få bort just detta problem när jag nu såg ditt inlägg. Ibland kan det gå veckor utan att felet uppkommer, men den senaste veckorna har det uppkommit flera gånger i veckan. När det händer så ser jag att tdtool.exe är igång (använder den för att styra). Det går inte att döda processen på något vis utan det enda som finns att göra är att starta om maskinen eller att dra ut Telldus stickan och stoppa i den igen. Omstart verkar vara bäst då jag tycker felet återkommer tidigare om jag bara drar ut stickan.
eleson
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellStick not found i 2.0.4

Post by eleson »

Räkna in mig också som en som får det meddelandet.
Jag ser det i NexaHome, datorn var i standby när eventen initierades.

Var i datorn borde jag leta eller var kan felet vara?
T ex hur vet jag att usb porten har vaknat och matar spänning när eventet drar iväg?

<edit> detta uppträder då o då, i stort sett funkar det utmärkt </edit>
/E
folkeorg
Posts: 201
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellStick not found i 2.0.4

Post by folkeorg »

Jag fick "Tellstick not found" på min XP-burk. Testade att starta om datorn men Telldus Center ville inte hitta stickan! Trodde stickan var paj så jag bytte men samma fel ändå. Till slut hittade jag in i "Device manager" under Kontrollpanelen. Då visade det sig att drivrutinerna till Tellstick hade försvunnit men det var bara att göra "Update Drivers" så gick den igång igen. Skumt fel. Har inte haft det tidigare.
Post Reply