Telldus Live

Moderator: Telldus

Post Reply
Rockgarden
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus Live

Post by Rockgarden »

Klockrent med Live-funktionen, men jag har problem med att få några enheter (devices) att dyka upp.

Jag avinstallerade tidigare versioner av TelldusCenter, och körde en nyinstallation. Detta brukar sällan rensa något i registret (om det kan vara det som ställer till det), men det är nyinstallerat i övrigt.
Alla mina enheter (11st Nexa-brytare) dyker direkt upp i TelldusCenter, och allt fungerar lokalt.
Jag har skapat ett konto och loggat in på Telldus Live! och när jag klickar på "Activate" i TelldusCenter så kommer jag automatiskt till Telldus Live! som vill lägga till min "Location".
Så långt inga problem, och min "Location" finns korrekt upplagd MEN det dykar aldrig upp några enheter under "Devices".

Allt körs från en PC med Windows XP Home, ansluten via nätverkskabel till en Dlink DIR-635 (inga speciella portar öppnade för detta) vidare till ett ADSL-modem ut mot IN (fast IP).

Detta resulterar självklart också i att det inte finns några devices i min iPhone-app...

Några tips?

Tack... =)
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Telldus Live

Post by micke.prag »

Tack för infon. Vi har hittat vad problemet är och det är en bugg på vår sida.

Jag vet tyvärr inte hur och när detta kan vara åtgärdat men vi återkommer när vi vet mer.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Telldus Live

Post by micke.prag »

Kolla ditt konto nu. Det bör vara åtgärdat.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
HLi
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live

Post by HLi »

Funkar bra för mig alla devices dyker upp men när jag slår av och på så syns det inte på lampan på vä kolumnen, vet ju inte då om grejorna är på eller inte om man inte är hemma
Rockgarden
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live

Post by Rockgarden »

Klockrent, tack!

Har inte gjort några som helst förändringar i ovan nämna konfiguration, men nu dyker allt upp som det ska i Live!.
Kort sagt har ni fixat buggen, och detta galet snabbt... =)

Stort tack för hjälpen!
esim
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live

Post by esim »

hmm....jeg har fått logget meg på telldus live, och jeg ble spurt om navn på location. Men ingen location eller devices er å se i telldus live.

Erik
Post Reply