Hejsan!
Håller på att koppla in LED GU-10 spottar som är dimbara.
Jag kommer totalt att sätta 13st 5,5W spottar som kopplas samman.
Det betyder att jag kommer att dra 71,5W.
Problemet är att hur jag än letar så finner jag ingen dimmer för LED som klarar mer än 25W.
Är det någon som har hittat någon dimmer som klarar detta jobb?
LED dimmer >25W
Moderator: Telldus
Re: LED dimmer >25W
De dimmas väl av vilken dimmer som helst!
Nja, så enkelt är det inte.
Många vanliga dimmers kör ner till ca:30-40watt som min nivå och då har man typ full fräs på sina LED lampor fortfarande.
Om det inte framgick tidigare så är det en puck som jag vill sätta bakom beffintlig strömbrytare för att styra dimmern via Telldus.
Många vanliga dimmers kör ner till ca:30-40watt som min nivå och då har man typ full fräs på sina LED lampor fortfarande.
Om det inte framgick tidigare så är det en puck som jag vill sätta bakom beffintlig strömbrytare för att styra dimmern via Telldus.
Denna dosdimmer är nog en bra början för mig dels klarar den 100W LED samt att det kommer att gå att dimma ljuset ifrån dubbeltrapp (3brytare) brytarna.
http://www.clasohlson.com/se/Dosdimmer- ... 4#moreinfo
Nu hade det varit mumma om det funnits någon impulsmottagare att sätta.
Nexa har en WRR-1 som man kan ställa i följande lägen 1 sek, 3 min, 30 min, 60 min och 240 min.
Någon som känner till någon impulsmottagar som man håller in knappen på och som slutar sända när man släpper, dock väldigt osäker på om Telldus lösningen är kvick nog för detta om det finns någon mottagare.
http://www.clasohlson.com/se/Dosdimmer- ... 4#moreinfo
Nu hade det varit mumma om det funnits någon impulsmottagare att sätta.
Nexa har en WRR-1 som man kan ställa i följande lägen 1 sek, 3 min, 30 min, 60 min och 240 min.
Någon som känner till någon impulsmottagar som man håller in knappen på och som slutar sända när man släpper, dock väldigt osäker på om Telldus lösningen är kvick nog för detta om det finns någon mottagare.