Tellstick Net - USB-pluggen blinkar blått

Moderator: Telldus

Post Reply
alexbergsland

Tellstick Net - USB-pluggen blinkar blått

Post by alexbergsland »

Jag misstänker att pluggen är trasig eftersom det funkar med USB från datorn eller en plugg för nån av telefonerna.
Kopplar jag in den vita pluggen som följde med blinkar pluggen blått, om Tellstick Net är inkopplad blinkar den snabbt (och Tellstick Net är livlös och hittas inte av Telldus Live) och om det bara är pluggen som sitter i uttaget lyser den fast men flimmrar.
Jag vill bara kolla att jag inte missat nåt men jag misstänker som sagt att den gett upp.
stefan.persson

Re: Tellstick Net - USB-pluggen blinkar blått

Post by stefan.persson »

Skicka in ett supportärende ( http://telldus.com/support/index ) så ordnar vi en ny USB-adapter till dig.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
Ohlzzon

Post by Ohlzzon »

En av mina pluggar ( har två Net ) stack tidigt i karriären. Inget jag besklyller Telldus för då den arbetade i temperaturer mellan -5 och + 30 grader. Det var lite av en chansning. Vet inte vilka temperaturer de är specade att klara. Men jag bytte till en iPad-plugg som tuffat på sedan dess.

Stefan, finns det angivet någon lägsta temperatur ?
stefan.persson

Post by stefan.persson »

Har inte information om lägstatemperatur, men de är ju bara avsedda för inomhusbruk, vilket brukar innebära hyfsade temperaturer också. Kan inte svara på det tyvärr.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
Post Reply