Page 1 of 1

Dåligt med info!

Posted: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
by Karlvonoxelstjerna
Måste säga att jag tycker det är dåligt med info på vad som händer med produkterna uppdateringar osv.

Väntade i över 1år först på att kunna beställa min Duo. Nu har jag fått tag i en men inser att det är en hel del stöd och funktioner som man saknar.
Ett exempel är väl t.ex varför kan man inte se sina sensorer i live som duo snappar upp? Ser dom ju i telldus center men inte i live.

Men framför allt vore det intressant med varje fall en vecko uppdatering om vad ni pysslat med och vad som hänt, samt hur nära eran nästa uppdatering av mjukvaran och en ny firmware är.
Nu tittar man varje dag på hemsidan och forumet samt bloggen och det enda svar som oftast ges är att det är pågång eller att det ligger en ticket på det.
Vore ju kul med lite tidsperspektiv på ett ungefär, inte exakt datum men pratar man om 1-2veckor 1-2månader eller rentav 1år?. Inte bara att vi kollar på det.
För övrigt är jag mycket nöjd med produkten i sig men som sagt det är en bit kvar på stödfronten och gärna bättre nyhetsflöde :D

Re: Dåligt med info!

Posted: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
by rhoddas
Karlvonoxelstjerna wrote: Men framför allt vore det intressant med varje fall en vecko uppdatering om vad ni pysslat med och vad som hänt, samt hur nära eran nästa uppdatering av mjukvaran och en ny firmware är.
Nu tittar man varje dag på hemsidan och forumet samt bloggen och det enda svar som oftast ges är att det är pågång eller att det ligger en ticket på det.
Vore ju kul med lite tidsperspektiv på ett ungefär, inte exakt datum men pratar man om 1-2veckor 1-2månader eller rentav 1år?. Inte bara att vi kollar på det.
För övrigt är jag mycket nöjd med produkten i sig men som sagt det är en bit kvar på stödfronten och gärna bättre nyhetsflöde :D
+1

Re: Dåligt med info!

Posted: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
by neonode
Håller helt med!

Re: Dåligt med info!

Posted: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
by stefan.persson
Vi kan tyvärr mest hänvisa till vår Roadmap, http://developer.telldus.com/roadmap

På sistone har vi dock jobbat väldigt mycket med Telldus Live!-tjänsten, nu senast övervakning av olika processer och prestandatest, och därför har det inte blivit så många ärenden stängda. På roadmappen ser man åtminstone hur de olika funktionerna prioriteras inombords, och vad som ska vara klart innan det blir någon ny release.

Vi ska försöka skriva lite mer på bloggen, men som sagt har det mest varit lite bakom-kulisserna-uppgifter nu ett tag.