tom_rosenback wrote:Mycket intressanta ideér du hade där.Toronto wrote:Spånar ganska fritt nu, med lite blandad kvalité...:Vi har nu börjat fundera på v1.1, så var god kom med feature requests.
- Möjlighet att skapa egna scenarios utöver Hemma, Borta. T ex Fest, VAB, där andra villkor för de olika enheterna kan sättas
Loggen:
- sortera loggen kolumnvis
- rensa loggen
- sökning/filtrering av händelser
- visning av valfritt antal händelser
Planlösning:
- Möjlighet att sätta nuvarande scenario (t ex Hemma), liknande i kategorin 'Enheter', intill planlösningen.
GUI:
- Design för mobil visning (visst, det funkar ju nu oxo, men man måste scrolla en himla massa...)
Övrigt:
Vid omstart av server (t ex pga strömavbrott) ska en kontroll ske av de schemalagda händelserna och starta upp specifik enhet ifall den aktuella tiden infaller inom den schemalagda tiden för den specifika enheten
Möjlighet att förlänga en schemalagd körning med 15 min/30 min/1 h
Jag som endast har kupévärmare måste ibland köra kupévärmaren något längre när det snöar... Kan man kunna ta hänsyn till om det kommer att snöa för nästa schemalagda tidpunkten?
Ska ta mig en liten djupare studie / funderare så uppdaterar jag TODO listan imorgon, men redan nu kan jag konstatera att flera av dessa ideér kommer att vara med i v1.1
TACK!!
Code: Select all
TODO
v1.1
- Fix the install script to handle updates as well
- Add info box showing sun rise, sunset, next event
- Add grouping of devices, that can be used in tasks and in devices list
- Add ability to cancel next event, and force next event to run now
- Theming
- Add help pages
- Possibility to configure what IP addresses are considered "local"
- Option to set different hoursstatusactive per device
- Translations #DONE# Now translated to swedish, finnish and english.
- Show Scenario setting on houseplan page, eg. Home, Away...
- Manage scenarios
- Log: add sort, limit, clean (and search?)
- Check possibility of running tasks after server restart
- Post pone tasks (by x amount of minutes), might require rebuilding scheduling -> 1.2?
v1.2
- Mobile version
Om någon känner att dom vill översätta HomeAutomation till något ytterligare språk än svenska, engelsk och finska så hör av er till mig.
If somebody wants to translate HomeAutomation to some other language than swedish, finnish and english, please contact me.