Enkelt larm

Moderator: Telldus

Post Reply
SP AB
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Enkelt larm

Post by SP AB »

Jag har en Tellstick Znet Lite v2, en Rörelsesensor IP43 samt en Trådlös rörelsevakt/IR-sensor IP44 - Nexa LMDT-810. Jag har lagt ner massor med tid och lyckats få det att fungera... - men inte att smidigt stänga av. Jag vill kunna stänga av larmet via mobil och en remote... nu måste jag gå in på de scener jag skapat för att sirénen skall starta, där jag helt enkelt lagt rörelsevakterna på villkor att å ena sidan vara på eller av, vilket innebär att ja måste in där för att slå på respektive av larmet.

Jag köpte en NodOn® Soft Remote där jag helt enkelt tänkte skapa scener där jag stänger av och på rörelsesensorena med knapparna på NodOn® Soft – kontrollen... Jag har spenderat 4-5 timmar framför datorm utan att förstå hur det skulle vara möjligt. Enklast skulle vara att slå på respektive av - från appen...
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Enkelt larm

Post by etompau »

Lite svårt att hänga med hur du har programmerat, men ska du aktiverad/deaktivera en händelse/larmfunktion så är det nog enbart möjligheten med en fiktiv enhet som du styr via app/sändare och sedan använder som ett villkor i händelsen som står till buds.

Den fiktiva enhetens status bestämmer om händelsen ska utförs eller inte.
Post Reply