LUA och python plugins

Moderator: Telldus

Post Reply
MatsP
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

LUA och python plugins

Post by MatsP »

Jag har tittat på guider och exempel kring LUA. Specifikt ett exempel där man mailar vid en speciell händelse. Den skulle jag vilja använda men problemet är att pluginen för att skicka mail är inte installerad på min Tellstick. Hur går man tillväga för att installera en plugin? Nånstans i guiderna säger man något i stil med "..and then upload the zip-file to you tellstick" men ingenstans kan jag hitta någon information hur man kan göra det.

Jag vet att det finns en ssh-server på Tellstick. Med vilken användare loggar jag in med?

Mvh Mats
AndersGregow
Posts: 18
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: LUA och python plugins

Post by AndersGregow »

Jag är också intresserad av detta av samma anledning.
kamsvag
Posts: 67
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: LUA och python plugins

Post by kamsvag »

Om jag inte misstar mig så behöver du ha ett pro-konto på livetjänsten för att köra med plugins och är du det kan du via livetjänsten pusha mail vid events.

Om du fortfarande har behov att maila eller dylikt från plugins via LUA så installerar du genom att surfa in lokalt på din enhets IP för att sedan klicka 'install' på det plugin du vill installera från telldus repository.

För att ladda upp ZIP-packet med eget plugin krävs det att du har signerat ZIPfilen med nycklar som importerats till din Tellstick. :)
AndersGregow
Posts: 18
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: LUA och python plugins

Post by AndersGregow »

Tack för infon.
MatsP
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: LUA och python plugins

Post by MatsP »

Jag får inte upp någon lista över plugins på min lokala server. Vad är det jag missar?
AndersGregow
Posts: 18
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: LUA och python plugins

Post by AndersGregow »

Inte jag heller. Man kanske måste vara utvecklare?
AndersGregow
Posts: 18
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: LUA och python plugins

Post by AndersGregow »

Det visade sig att man måste vara beta-testare, så vi får hålla oss tills de släpper plugin skarpt.
Post Reply