Vilken iOS-app styr ni Znet med?

Moderator: Telldus

Post Reply
Peran75
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Vilken iOS-app styr ni Znet med?

Post by Peran75 »

Hej

jag har just börjat installera Znet & styrning av Zwave & 433Mhz produkter men är förvånad över hur "gamla" apparna känns...
Provat Tulldus Live och försökt att hitta alternativ men tycker inte att det dyker upp något enkelt med bra funktioner och enkel layout.
(Tänkte styra med iPhone & iPad)

Tips?

Mvh
Per
Peran75
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Vilken iOS-app styr ni Znet med?

Post by Peran75 »

Fortfarande fundersam på om Telldus Live är den App som alla kör sina Znet (eller Net / Duo?) med.
Känns som det borde hjälpa mycket om det fanns fler funktioner i appen samt annat gränssnitt...

någon som kör annat - eller vet om Telldus kommer med ny version?

Hälsningar
Per
dennisek
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Vilken iOS-app styr ni Znet med?

Post by dennisek »

Det kommer nog men jag tror nog att dem måste lägga allt krut på Znet för där är mycket att göra
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Vilken iOS-app styr ni Znet med?

Post by etompau »

Ny app på G, ska komma i slutet av februari.
https://www.facebook.com/telldus/?fref=nf
Pajon
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Vilken iOS-app styr ni Znet med?

Post by Pajon »

Jag har köpt en app som har vissa funktioner jag tycker är riktigt smidiga.
Den heter Enlighter, och kopplar upp sig via ditt befintliga "konto" på Telldus. Så alla enheter importeras automatiskt.

Där kan man styra precis som vanligt, fast även lägga till bilder. Ex. så ser lampan släckt ut, alt. tänd.
Du kan även bygga en planlösning över ditt hus (finns gratis program där du så kan göra). Därefter importerar du bara denna planlösning och sätter (drar) dina enheter till rätt plats.
En ganska rolig funktion. MEN, det som jag använder den till mest, det är GPS-funktionen som den innehar.

Via kartfunktionen drar och släpper du en nål där ditt hus/din lägenhet är placerad. Sedan skapas en "geografisk zon" kanske 50-100 meter runt platsen.
Sedan kan man lägga in i mobilen:
- Vad ska ske när du lämnar zonen?
- Vad ska ske när du kommer in i zonen?

Själv väljer jag att alla lampor ska släckas när jag lämnar, samt att larmet ska aktiveras.
När jag kommer tillbaka avaktiveras allt per automatik och vissa lampor tänds. Aldrig mörkt när jag går in i huset!

Ska jag ge Telldus ett tips, så är det att utveckla just denna funktion i er app! Helt strålande! =)
Post Reply