Tellstick znet lite ta bort Fibaro Wall Plug

Moderator: Telldus

Post Reply
bugghult
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick znet lite ta bort Fibaro Wall Plug

Post by bugghult »

Köpte två Fibaro Wall Plug och den ena strular lite. Försöker ta bort den från nätverket, klickar på Exludeara Enhet och sedan tre tryck på knapp B. Inte fasen försvinner den är det någon bugg med att ta bort enheter eller gör jag fel. Naturligtvis har jag den nätansluten vid försöken. Micke A
magellan58
Posts: 18
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick znet lite ta bort Fibaro Wall Plug

Post by magellan58 »

Hade också lite strul med exakt samma sak, provade flera gånger och lyckades till slut, fick intrycket att trippelklicket måste gå mycket snabbt
Ole
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick znet lite ta bort Fibaro Wall Plug

Post by Ole »

Forsøkte å ta bort en Fibaro Wall Plug fra nettet, og registrere den på nytt. Ser at jeg ikke har klart det, nå er den samme wall plug registrert 2 ganger med hver sin ID i Telldus Live, men bare den sist registrerte virker. Noen som vet hvordan jeg får ryddet opp i dette.
Christwi
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick znet lite ta bort Fibaro Wall Plug

Post by Christwi »

Ytterligare en med samma problem.
Jag kollade på Telldus demo av Figaro Wall plug och där var den klick bar under Sensorer men min två pluggar är det inte?
Om jag går in under Enheter - Associationer så har den ena pluggen ingen association och den andra är associerad till Grupp 1 och 3.
Jag försökte ta bort den som saknar association men det gick som sagt inte trots flera försök.
Vad göra?
Ole
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick znet lite ta bort Fibaro Wall Plug

Post by Ole »

Du kan legge begge associerad til gruppe 3, da burde du få opp sensorer etterhvert.
Hvis du kan skru de ON/OFF så burde det gå å fjerne dem med trippel klikk. Du får forsøke mange ganger før de blir fjernet. Hvis ikke dette heller går så må du sende en melding til Support, så fjerner de pluggene for deg og du kan registrere de på nytt.
dennisek
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick znet lite ta bort Fibaro Wall Plug

Post by dennisek »

Samma för mig
Post Reply