Self Learning Nexa LGDR-3500

Moderator: Telldus

Post Reply
widger
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Self Learning Nexa LGDR-3500

Post by widger »

Hej alla :)

Har kört med min tellstick och nexahome, allt fungerar klockrent
men nu skulle jag köpa en utomhusmottagare för att styra
julbelysningen utomhus.

Får det inte att fungera. Har satt den i self-learning tryckt på lär upp men inget händer.
Ser att det flimmrar till ett felmeddelande som säger något i stil
med "An error occured... communication with tellstick".
Alla andra mottagare fungerar dock?!!?

:banghead:
fredrik.gullberg
Site Admin
Posts: 285
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by fredrik.gullberg »

Vad har du för batch på din TellStick?
Har du några andra self-learning mottagare?
Har du testat att konfigurera mottagaren som en code switch, och sedan lärt upp genom att trycka on, en eller flera gånger under tiden mottagaren är i upplärningsläge?!
Fredrik Gullberg
Telldus Technologies
widger
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by widger »

Jag har batch 3 och den har ett vitt plasthölje, inte som den nya snygga blå :))

Det var den första self-learning mottagaren jag skaffade. Din idé med att konfigurera den som en code-switch har jag inte gjort. Ska prova det så fort jag kommer hem.

Eftersom du frågar, är det stor skillnad i batcherna? Och vart finner man den informationen, har letat runt lite men det verkar inte finnas någon övergripande dokumentation om vad som är kompatibelt med vad?!

Annars en väldigt bra produkt som får större utrymme i mitt digitala hem, ska bara fixa några ingångar också.... :lol:
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Tyvärr krävs batch 5 för att kunna styra selflearning-mottagare.

Du kan dock fortfarande ställa in TelldusCenter att det är en codeswitch, lära upp mottagaren via "on" och styra den. Den enda nackdelen med detta är dimmer som inte går att ställa in ett visst värde på. I övrigt ska det fungera precis lika bra.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply