TellEvent - applikation till iPhone

Moderator: Telldus

loa46
Posts: 63
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

TellEvent - applikation till iPhone

Post by loa46 »

Om du har iPhone så kan jag rekommendera MagicPlan (kanske finns till andra telefoner också).
En väldigt enkel app som funkar som så att man ställer sig mitt i rummet och tar kort genom appen på alla hörn som finns så ritar appen upp rummet.
Sen kan man lägga in fönster och dörrar och sånt.
Har ritat upp hela mitt hus med den. :)
Nautilus
Posts: 80
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Nautilus »

Hi,

What might be the problems when geofence works consistently when arriving the are but it does not when leaving area. Leaving the area has not yet produced the expected out put even once (with 10+ attempts). Arriving to are area then again has not failed but once or twice. I have latest iOS in iPhone 4S. Any troubleshooting tips?
SebRaz
Posts: 268
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by SebRaz »

Jag har på det sistone jobbat stenhårt med ett litet moln till TellEvent. Först är det insamling och sammanställning av sensordata som är aktuellt, sedan synkronisering av diverse saker kanske. Har fokuserat mycket på att tjänsten ska vara snabb och minimalistisk. Just nu tar det under 500 ms att rita upp en graf för flera månader. Nästa steg är så klart grafer och historisk data i applikationen, men det kommer lite senare.

Jag tycker att jag har kommit så långt att det är dags att visa en liten bild

Image
Kontrollera din Tellstick via iPhone med TellEvent - http://about.me/langstrom - http://hemautomation.io -
Nautilus
Posts: 80
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Nautilus »

Nautilus wrote:Hi,

What might be the problems when geofence works consistently when arriving the are but it does not when leaving area. Leaving the area has not yet produced the expected out put even once (with 10+ attempts). Arriving to are area then again has not failed but once or twice. I have latest iOS in iPhone 4S. Any troubleshooting tips?
Hmm, this is strange. Pretty soon after posting the above, since about a week ago this has changed so that leaving the area is registered, but arriving to the area does nothing. Consistently.
Pararo
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Pararo »

Ser att du skriver att du tittar på att synkronisera saker och det låter som en bra idé. Hade varit smidigt att kunna synkronisera grupper och scenarios mellan ens enheter - installerade appen på min jobbtelefon och blev då varse att synkronisering av inställningar vore önskvärt. Däremot förordar jag att du likt andra appar nyttjar iCloud för detta istället för att du bygger ett eget "moln".
SebRaz
Posts: 268
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by SebRaz »

Pararo wrote:Ser att du skriver att du tittar på att synkronisera saker och det låter som en bra idé. Hade varit smidigt att kunna synkronisera grupper och scenarios mellan ens enheter - installerade appen på min jobbtelefon och blev då varse att synkronisering av inställningar vore önskvärt. Däremot förordar jag att du likt andra appar nyttjar iCloud för detta istället för att du bygger ett eget "moln".
Problemet med iCloud är att det är individuellt för varje Apple ID. Alltså kan inte en familj synkronisera sina enheter/grupper/scenarion eftersom de oftast använder olika Apple IDn.
Kontrollera din Tellstick via iPhone med TellEvent - http://about.me/langstrom - http://hemautomation.io -
juanalei
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by juanalei »

Hello.
You can add EventGhost and WOL on stage? in future versions
Thank you.
(google)

Hola.
Puede añadir eventghost y WOL en los escenarios ?
en futuras versiones
Gracias.
Robin2161
Posts: 13
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Robin2161 »

Hejsan,

Har lite problem med att få GPS-staketet att fungera! Finns det någon tutorial möjligtvis?

Ska enbart använda lite simplare saker som släcka/tända lampor när mobiltelefonen ansluter till wifi.

Tack på förhand
loa46
Posts: 63
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

TellEvent - applikation till iPhone

Post by loa46 »

SebRaz

Har du lust att komma med en liten statusuppdatering? :)
beppogg
Posts: 48
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

TellEvent - applikation till iPhone

Post by beppogg »

jag använder scenarion flitigt både kväll och morgon och tycker det är en kanongrej. det jag skulle vilja var dock att få knapparna större. det blir ganska litet på min iphone som sitter på väggen. går det att få möjlighet att välja så att knapparna fyller upp skärmen? har man två scenarion så tar båda upp skärmens storlek?

kanske ett specifikt önskemål men det kan nog bli snyggt!

/johan
Berrabongo
Posts: 86
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Berrabongo »

Hej!

Inga planer på en Androidversion?
Minglarn
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Minglarn »

beppogg wrote:jag använder scenarion flitigt både kväll och morgon och tycker det är en kanongrej. det jag skulle vilja var dock att få knapparna större. det blir ganska litet på min iphone som sitter på väggen. går det att få möjlighet att välja så att knapparna fyller upp skärmen? har man två scenarion så tar båda upp skärmens storlek?

kanske ett specifikt önskemål men det kan nog bli snyggt!

/johan
Eller varför inte en iPAD version då jag har som plan att hängda den på väggen och styra det mesta från paddan, det som även vore fint vore om den kunde visa temp sensorerna i större format med svart bakgrund.
Magnus_P
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Magnus_P »

Efter köpt Oregon - Anywhere Weather Kit med temp, regn och vind sensorer och att deras "moln" tjänst är så jäkla ostabil har jag ett stort önskemål att kunna visa detta i appen via Telldus live (Se det som en utmaning att konkurrera ut deras föredömligt dåliga produkt!)

Då Tellstick net nu har stöd för Oregon protokollet v3 och kan läsa alla sensor värden till Telldus Live hoppas jag att dessa också skall kunna presenteras i appen. Just nu står det bara 0 grader för och regn och vind sensorn.
Kaplan
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Kaplan »

Stått stilla ett tag nu. Någon uppdatering?
Emil1982
Posts: 29
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Emil1982 »

Magnus_P wrote:Efter köpt Oregon - Anywhere Weather Kit med temp, regn och vind sensorer och att deras "moln" tjänst är så jäkla ostabil har jag ett stort önskemål att kunna visa detta i appen via Telldus live (Se det som en utmaning att konkurrera ut deras föredömligt dåliga produkt!)

Då Tellstick net nu har stöd för Oregon protokollet v3 och kan läsa alla sensor värden till Telldus Live hoppas jag att dessa också skall kunna presenteras i appen. Just nu står det bara 0 grader för och regn och vind sensorn.
Detta skulle jag oxå vilja ha. Har haft en android under några veckor och där fanns dessa presenterade i appen jag använde.
Post Reply