Dubbla Nexahome anläggningar

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Dubbla Nexahome anläggningar

Post by Micke-Falo »

Hej!
Jag har fått installera om min Rpi, och därefter lyckas jag inte få upp mina två olika anläggningar i appen i telefonen, om jag inte minns fel skulle man ange båda domänderna separerade med ett "," o sen ett mellanslag? Lika så med portarna. Sen själva sidan för i det här fallet "Car" får jag bara fram "Car"-sidan för den ena anläggningen o inte den andra? är det för att dom heter lika på båda anläggningarna?
Jag kommer åt båda sidorna var för sig via datorn.

/Micke
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Re: Dubbla Nexahome anläggningar

Post by Micke-Falo »

Verkar som att felet ligger i mitt nätverk, loggar jag in på nätverket hemma funkar det på ena telefonen med bara en anlöggning programmerad. Försöker jag via telenätet så når jag den inte, kan dock pinga domänen o få svar uti från.
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Dubbla Nexahome anläggningar

Post by hekj »

Micke-Falo wrote:Jag har fått installera om min Rpi, och därefter lyckas jag inte få upp mina två olika anläggningar i appen i telefonen, om jag inte minns fel skulle man ange båda domänderna separerade med ett "," o sen ett mellanslag? Lika så med portarna. Sen själva sidan för i det här fallet "Car" får jag bara fram "Car"-sidan för den ena anläggningen o inte den andra? är det för att dom heter lika på båda anläggningarna?
Jag kommer åt båda sidorna var för sig via datorn.
Du gör rätt som separerar dom inmatade värdena i Host och Port, glöm inte bort att göra det samma i Password fältet.

Att mypage sidorna har samma namn i olika anläggningar borde inte ställa till det, det ska fungera.
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Re: Dubbla Nexahome anläggningar

Post by Micke-Falo »

jag får det inte att funka.. Jag kommer år car på ena anläggningen men inte den andra, jag har försökt med domän, domän eller domän,domän osv. men det går inte? Eller jag lyckas inte?

Mvh
/Micke
Post Reply