Är nya Live på g ?

Moderator: Telldus

Post Reply
Ohlzzon
Posts: 27
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Är nya Live på g ?

Post by Ohlzzon »

Läste nånstans att nya Live skulle börja rullas ut för icke Pro-användare i början av November ? Kan nån från Telldus ge en liten statusuppdatering ? / Mats
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Är nya Live på g ?

Post by etompau »

Håll ett öga på Telldus blog, där finns en hel del information.

http://developer.telldus.com/blog/2013/ ... e-events-2
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är nya Live på g ?

Post by stefan.persson »

Vi rullar ut det efterhand, har nått halvvägs nu och hoppas ha det ute till alla om en vecka.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
jesperds
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är nya Live på g ?

Post by jesperds »

När de nya funktionerna kommer (och jag hoppas de kommer snart) så tycker jag att alla mina behov är tillgodosedda. Jag kan förstå att ni vill ta betalt för att lagra fler sensorvärden i databasen och att skicka sms, då detta kostar lagringsutrymme och pengar, men jag tycker det är lite tråkigt att ni även tänker ta betalt för att skicka e-mail.

Vad jag förstår det så lagrar ni sensordata men API:t innehåller än så länge ingen möjlighet att hämta historisk data. Hur ser planen ut för att kunna skapa grafer och för att kunna hämta historiska data ifrån databasen?

I forumet så finns det ju ett antal väldigt snygga PHP/MySQL lösningar (ex. http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=3364) men jag hoppas ju slippa installera och köra detta på en egen server. Belastningen på era servrar kommer ju öka ifall flera väljer dessa lösningar där andra servrar hämtar senaste sensor värdet och status för enheter med några minuters intervall för att lagra i egen databas eller generera egna events.
eviljava
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är nya Live på g ?

Post by eviljava »

stefan.persson wrote:Vi rullar ut det efterhand, har nått halvvägs nu och hoppas ha det ute till alla om en vecka.
Nu har det gått precis en vecka.

Jag ser fortfarande inga förändringar i Live-tjänsten.
Går utrullningen som planerat eller blir det förseningar?
eviljava
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är nya Live på g ?

Post by eviljava »

eviljava wrote:
stefan.persson wrote:Vi rullar ut det efterhand, har nått halvvägs nu och hoppas ha det ute till alla om en vecka.
Nu har det gått precis en vecka.

Jag ser fortfarande inga förändringar i Live-tjänsten.
Går utrullningen som planerat eller blir det förseningar?
Nu dök det upp :D
njoy
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är nya Live på g ?

Post by njoy »

Finns det nån driftinfosida?
Live är nere, men ingen notis om schemalagt arbete i bloggen.
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är nya Live på g ?

Post by stefan.persson »

Inga allmänna problem med Telldus Live!, skicka ett supportärende om du har problem att komma åt något.

Angående utrullningen, fåtalet resterande konton kommer att få tillgång till eventsystemet på måndag.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
thomp
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är nya Live på g ?

Post by thomp »

stefan.persson wrote:Inga allmänna problem med Telldus Live!, skicka ett supportärende om du har problem att komma åt något.

Angående utrullningen, fåtalet resterande konton kommer att få tillgång till eventsystemet på måndag.
Jeg har kun "on/off" funktioner i Telldus Live.

Jeg er ny bruger, så jeg ved ikke, om det er fordi jeg ikke har de nye funktioner endnu eller fordi jeg kører "Automagically" og ikke Telldus Center på min Raspberry Pi?
snezzer
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är nya Live på g ?

Post by snezzer »

Skickas det ut till den mailadress man reggat eller hur går det till?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Är nya Live på g ?

Post by etompau »

thomp wrote:
stefan.persson wrote:Inga allmänna problem med Telldus Live!, skicka ett supportärende om du har problem att komma åt något.

Angående utrullningen, fåtalet resterande konton kommer att få tillgång till eventsystemet på måndag.
Jeg har kun "on/off" funktioner i Telldus Live.

Jeg er ny bruger, så jeg ved ikke, om det er fordi jeg ikke har de nye funktioner endnu eller fordi jeg kører "Automagically" og ikke Telldus Center på min Raspberry Pi?
De nya funktioner i Telldus Live är enbart (kun) för Tellstick Net.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Är nya Live på g ?

Post by etompau »

snezzer wrote:Skickas det ut till den mailadress man reggat eller hur går det till?
Ditt konto blir automatiskt uppdaterat, och när du loggar in har du en ny meny i Live som heter "My events".
snezzer
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Är nya Live på g ?

Post by snezzer »

Sweet, loggade på och där var den :-)
Post Reply