Tellstick NET och TelldusCenter?

Moderator: Telldus

Post Reply
BrockLanders
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick NET och TelldusCenter?

Post by BrockLanders »

Hej,

Har nyligen köpt en Tellstick NET som funkar utmärkt att styra via live.telldus.com, men som jag inte får att funka med TelldusCenter (behövs då jag tänkt experimentera med SwitchKing + plugin). Jag har kopplat min enhet mot Live i TelldusCenter och den står som Connected/Registered. Jag kan även skapa enheter som syns på live.telldus.com (och TC syns under My Locations). Jag får dock inga enheter att fungera, utan när jag klickar på nån enhet i TelldusCenter så får jag bara meddelandet "Tellstick Not Found".

Skulle vara tacksam för hjälp att felsöka. Har försökt söka i forumet men enhetens namn gör det lite svårt att särskilja från problemen folk har med t. ex. Duo.

Setup:
Win7 64bitars
TelldusCenter 2.1.1 (servicen startad..)


mvh BL
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Tellstick NET och TelldusCenter?

Post by etompau »

Från Telldus hemsida:

Notes
Please note that TellStick Net is not compatible with TelldusCenter and must be used using our online service Telldus Live!
BrockLanders
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick NET och TelldusCenter?

Post by BrockLanders »

Hmm, ajdå. Fick intrycket att det skulle finnas vägar ändå, efter att ha läst http://www.switchking.se/forum/viewtopic.php?f=23&t=900. Men ok, måste ha missförstått (eller ska kanske fortsätta i SKs forum).

Tack för svar..
Post Reply