Firmware update fungear ej

Moderator: Telldus

Post Reply
brewman
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Firmware update fungear ej

Post by brewman »

Hej,
Har äntligen fått mig en DUO! :)

Men när jag försöker uppdatera firmware så hänger den sig i steg 3 av 5 "Entering bootloader". Har stängt av tjänsten men fungerar ändå inte, står att jag uppdaterar från version 0 till 5. Misstänker att det är fel firmware som gör att jag inte kan ta mot temperaturen från en sändare. När man väl avbryter update så körs ändå update processen i bakgrunden dock händer det inte mycket med den.

Finns det någon lösning på detta?

/ Brewman
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Firmware update fungear ej

Post by micke.prag »

Skicka ett supportärende så löser vi det.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
zkab
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Firmware update fungear ej

Post by zkab »

Har inte hittat dokumentation om hur man uppgraderar firmware ... var kan jag finna det ?
zkab
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Firmware update fungear ej

Post by zkab »

Sorry - hittade TellStickFlasher i Program Files/Telldus.
När den körs igång klagar den på 'No Tellstick found!' trots att den kan ses på Devices and Printers
Är inte så hemma på Windows (kör Linux) men just nu körs TellStickFlasher på Windows 8
Tacksam för hjälp ...
zkab
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Firmware update fungear ej

Post by zkab »

Problemet löst :D
wffbos
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Firmware update fungear ej

Post by wffbos »

Dela gärna med dig hur du löste problemet. Jag har samma problem. Jag drog ur DUOn ur datorn för att flytta den till servern. Väl i servern så kan den inte ta emot signaler längre. Tänkte prova uppgradera firmware men får "no Tellstick found!". Blir väl till att lägga en ticket men kan jag lösa det snabbt på egen hand hade det ju varit bra.
zkab
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Firmware update fungear ej

Post by zkab »

Har för mig att jag gjorde reboot och sedan stoppade Telldus service och därefter körde TellStickFlasher.sedan
Hjille
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Firmware update fungear ej

Post by Hjille »

Hej!

<EDIT> Jag måste missförstått, för när jag stoppade tillbaka Telldus Net på Nätverket så uppdaterade den sig "trådlöst" från TelldusNetFlasher. Jag trodde man var tvungen att ha den i USB-porten... </EDIT>

Har samma fel med Tellstick Net.

Körde TellstickNetFlasher på en Mac. Hängde sig på 3:an och nu hittar den inte Tellsticken. Följde Guider för att att avhjälpa Brickning, Men det funkar inte.
Det står att den skall blicka i omgångar om 7 blinkningar för att visa att den är i recovery mode, men det gör inte min.

Dock så funkar den mot Telldus Live...

Hade ni hittat en lösning på detta?
Post Reply