Telldus Live! - confirm location

Moderator: Telldus

Post Reply
tomashermansson
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus Live! - confirm location

Post by tomashermansson »

Efter installation av Tellstick Duo samt Telldus Center 2.1.1 på min Windows Home Server 2011 försöker jag aktivera Telldus Live!

Det fungerar inte. :?

Jag kommer fram till "Confirm Location" och där skall jag ange ett namn "Name this location" vilket jag gör och klickar "Accept" sedan händer inget... vad är fel??? :(
tomashermansson
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live! - confirm location

Post by tomashermansson »

Det hela löste sig genom att lägga in live.telldus.com som en trusted site... nu återstår att få igång iphone appen..
tomashermansson
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live! - confirm location

Post by tomashermansson »

Jag aktiverade med mitt google-konto... hur får jag kontakt från min iphone app???
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Telldus Live! - confirm location

Post by micke.prag »

Logga in med det lösenord som blev skickat i ett mail till dig när du registrerade. Kolla din spam-mapp ifall du inte hittar det.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
tomashermansson
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live! - confirm location

Post by tomashermansson »

micke.prag wrote:Logga in med det lösenord som blev skickat i ett mail till dig när du registrerade. Kolla din spam-mapp ifall du inte hittar det.
Jag lyckades komma vidare genom att använda mitt google-konto, men vad skall jag då använda vid inloggning via iphone-appen?
Zaman
Posts: 243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live! - confirm location

Post by Zaman »

tomashermansson wrote:
micke.prag wrote:Logga in med det lösenord som blev skickat i ett mail till dig när du registrerade. Kolla din spam-mapp ifall du inte hittar det.
Jag lyckades komma vidare genom att använda mitt google-konto, men vad skall jag då använda vid inloggning via iphone-appen?
Samma konto.
tomashermansson
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live! - confirm location

Post by tomashermansson »

Zaman wrote:
tomashermansson wrote:
micke.prag wrote:Logga in med det lösenord som blev skickat i ett mail till dig när du registrerade. Kolla din spam-mapp ifall du inte hittar det.
Jag lyckades komma vidare genom att använda mitt google-konto, men vad skall jag då använda vid inloggning via iphone-appen?
Samma konto.
Alltså; i appen;

öppna appen "TelldusCenter"
Tryck på "Settings"
Slå på Telldus Live!
Tryck på "Done"

... sen då? inget händer...

Surfar jag in på http://live.telldus.com/ från datorn och loggar in med google (Login using a service Google) så får jag upp alla mina enheter och kan slå av/på dem...

Surfar jag in på http://live.telldus.com/ från nallen (med Safari) så blir jag promtad att logga in, här finns inget google-alternativ utan bara "Login Email Password"... vilket konto skall jag ange här?
tomashermansson
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live! - confirm location

Post by tomashermansson »

tomashermansson wrote:
Zaman wrote:
tomashermansson wrote:Logga in med det lösenord som blev skickat i ett mail till dig när du registrerade. Kolla din spam-mapp ifall du inte hittar det.
Jag lyckades komma vidare genom att använda mitt google-konto, men vad skall jag då använda vid inloggning via iphone-appen?
Samma konto.
Alltså; i appen;

öppna appen "TelldusCenter"
Tryck på "Settings"
Slå på Telldus Live!
Tryck på "Done"

... sen då? inget händer...

Surfar jag in på http://live.telldus.com/ från datorn och loggar in med google (Login using a service Google) så får jag upp alla mina enheter och kan slå av/på dem...

Surfar jag in på http://live.telldus.com/ från nallen (med Safari) så blir jag promtad att logga in, här finns inget google-alternativ utan bara "Login Email Password"... vilket konto skall jag ange här?
Kollade av en händelse min gmail-postlåda, där fanns ett mail med lösenord... angav min gamil-adress och detta lösenord och vips så var jag inne via live.telldus.com på mobilen... appen förstår jag fortfarane inte hur jag skall få igång...
Zaman
Posts: 243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live! - confirm location

Post by Zaman »

Det finns ett problem, dokumenterat här i forumen, med appen då du kan behöva slå på och av aktiveringen av Telldus Live! flera gånger innan du kommer till inloggningen.
Vet inte om det har med någon timeout att göra men slå på/av några gånger så brukar det lösa sig.
Du kommer då att kopplas till "samma" inloggningssida som när du kör via browser i telefonen.
tomashermansson
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live! - confirm location

Post by tomashermansson »

Zaman wrote:Det finns ett problem, dokumenterat här i forumen, med appen då du kan behöva slå på och av aktiveringen av Telldus Live! flera gånger innan du kommer till inloggningen.
Vet inte om det har med någon timeout att göra men slå på/av några gånger så brukar det lösa sig.
Du kommer då att kopplas till "samma" inloggningssida som när du kör via browser i telefonen.
Efter att man slagit på Live, tryckt på Done och går tillbaka via Settings så är den avaktiverad igen... är buggen uppanbarar sig? man skall alltså trycka Settings, slå på Live, Done och Settings, slå på Live, Done om och om igen tills det fungerar?
tomashermansson
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live! - confirm location

Post by tomashermansson »

tomashermansson wrote:
Zaman wrote:Det finns ett problem, dokumenterat här i forumen, med appen då du kan behöva slå på och av aktiveringen av Telldus Live! flera gånger innan du kommer till inloggningen.
Vet inte om det har med någon timeout att göra men slå på/av några gånger så brukar det lösa sig.
Du kommer då att kopplas till "samma" inloggningssida som när du kör via browser i telefonen.
Efter att man slagit på Live, tryckt på Done och går tillbaka via Settings så är den avaktiverad igen... är buggen uppanbarar sig? man skall alltså trycka Settings, slå på Live, Done och Settings, slå på Live, Done om och om igen tills det fungerar?
Slida mellan 0 och ett 1 tills Safari öppnas var lösningen :clap:
Post Reply