Aktivera stöd för Tapatalk?

Moderator: Telldus

Post Reply

Har du Tapatalk på din smartphone eller padda?

Ja, snälla aktivera stöd nu
10
59%
Nej, men kan tänka mig köpa
3
18%
Nej, vill inte lägga pengar på det heller
4
24%
 
Total votes: 17

Videonisse
Posts: 70
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Aktivera stöd för Tapatalk?

Post by Videonisse »

TILL Forumadmin: Har ni funderat på att installera forumtillägget för Tapatalk? http://tapatalk.com/

Tapatalk är en forum app för smartphones och plattor som iPhone/iPad, Android, Blackberry (gratis) och Nokia (gratis). Tapatalk Forum App ger enkel och mobil forumåtkomst till alla forum som har aktiverat Tapatalk pluginen. T.ex. finns den aktiverad på SwitchKing.se,, Byggahus.se och många fler. Med hjälp av Tapatalk kan jag aktivt medverka i många forum som tiden framför datorn inte skulle räcka till för.

Om ni inte känner till det så består Tapatalk av två delar; dels ett tillägg till själva forumet som admin för forumet installerar. Användarna installerar sedan i sin Android/Iphone en app (Tapatalk) och sen via den ansluta till detta forum (eller något av alla andra tusentals redan anslutna) forum. Gränssnittet är sjuuuukt smidigt och man får tillgång till massor av funktioner som är något jobbiga att komma åt när man surfar via sin smartphones webbläsare.

Tillägget till forumet är gratis, men om man som forumbesökare sen vill ha själva appen i sin mobil kostar den typ 22 kr på Market/Appstore.

Jag vet inte hur mycket ni har "customiserat" själva forumet, men vad jag förstår så är det ungefär 15 minuters arbeta att implementera tillägget till ett något sånär standard phpBB-forum.
Videonisse
Posts: 70
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Aktivera stöd för Tapatalk?

Post by Videonisse »

Testar att skriva ett inlägg från Tapatalks iPhone App, fungerar ju kanon!

Tack Stefan! :-)
FreddanB
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Aktivera stöd för Tapatalk?

Post by FreddanB »

Tack för att ni införde detta.
Zapper
Posts: 212
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Där det är kallt

Re: Aktivera stöd för Tapatalk?

Post by Zapper »

Vet inte om det har lite med tapatalk eller detta forum men tycker att lista unread i appen funkar lite dåligt motför att logga in på forumet via en webläsare
Videonisse
Posts: 70
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Aktivera stöd för Tapatalk?

Post by Videonisse »

Lista olästa fungerar utmärkt för mig. Jag kör senaste iPhone-appen, vad har du?
Zapper
Posts: 212
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Där det är kallt

Re: Aktivera stöd för Tapatalk?

Post by Zapper »

Videonisse wrote:Lista olästa fungerar utmärkt för mig. Jag kör senaste iPhone-appen, vad har du?
Android ICS 4.0.3
Har bara detta forum i appen
rodak
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Aktivera stöd för Tapatalk?

Post by rodak »

Bara jag som tycker att Tapatalk stödet på detta forum är under all kritik?

Går man in och väljer "Timeline" så kommer inte inläggen i ordningen med senaste aktiviteten utan i ordningen när en tråd skapades.

Så svarar någon i en gammal tråd måste man bläddra ihjäl sig för att hitta den.

Kan inte admin rätta till någon inställning så att trådarna med senast aktivitet hamnar högst upp?
Clas-Robert
Posts: 20
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Aktivera stöd för Tapatalk?

Post by Clas-Robert »

Vad hände med Tapatalk-länkningen efter lanseringen av nya hemsidan? Glömdes länkningen bort?
Post Reply