(DUO, NET) Stöd för Arexx templogger

Moderator: Telldus

Post Reply
wiero

(DUO, NET) Stöd för Arexx templogger

Post by wiero »

Hej

Vet ni om det finns någon möjlighet att läsa av Areex trådlösa temperatur loggers.
leidner

Re: (DUO, NET) Stöd för Arexx templogger

Post by leidner »

Undrar och hoppas lite. Även om jag själv löst att integrera denna produkt med tellstick och Switchking. Men det vore ju trevligt att få koppla ur Arexxmottagaren.
micke.prag
Site Admin

Post by micke.prag »

Vi har ej stöd för dessa i dagsläget.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Swed

Post by Swed »

leidner wrote:Undrar och hoppas lite. Även om jag själv löst att integrera denna produkt med tellstick och Switchking. Men det vore ju trevligt att få koppla ur Arexxmottagaren.
Intresserad hur Du har lyckats integrera den.
Har ett fullt system med Arexx redan så det skulle vara bra om det gick integrera dom.

mvh
Swed
MVH

Swed
wiero

Post by wiero »

Kan inte ligga långt borta att få till det när det blir så här i EG ibland.

20:19:11 TellStickDuo.RawEvent: class:sensor;protocol:fineoffset;model:temperaturehumidity;temp:-20.4;humidity:0xFF;id:0xFF;Duo_ID:3
20:19:11 TellStickDuo.fineoffset.temperaturehumidity.255.Humidity: '255|2011-11-10 20:19:11'
20:19:11 TellStickDuo.fineoffset.temperaturehumidity.255.Temperature: '-20.4|2011-11-10 20:19:11'
leidner

Post by leidner »

Swed wrote: Intresserad hur Du har lyckats integrera den.
Lite sent svar här. Jag använder Arexx eget program Temprerature Messenger där jag skapat en regler som skickar ett GET anrop till min egen webbserver/tellstickserver. Jag har där skapat en aspx sida som sparar temperaturen i en textfil som jag sedan läser av i SwitchKing...
Post Reply