Alpha version av TelldusCenter till Mac OS X

Moderator: Telldus

Post Reply
fredrik.gullberg
Site Admin
Posts: 285
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Alpha version av TelldusCenter till Mac OS X

Post by fredrik.gullberg »

Hej!

Nu finns en alpha-version till Mac av mjukvaran till TellStick att ladda ner och testa.

Installationsfil finns här:
http://download.telldus.se/TellStick/So ... alpha1.dmg

Buggar, idéer och övriga tankar kring alpha-versionen skickar ni till info.tech@telldus.se eller skriver om det här i forumet.
Fredrik Gullberg
Telldus Technologies
skorpion
Posts: 74
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by skorpion »

Inte mycket till feedback här

Kan berätta att det fungerar för mig på en MacBook Pro med Leopard 10.5.6

Men jag ser inte direkt meningen med programmet just nu, vad är tanken i framtiden?

Ulterius är mer utbyggt, så varför inte sammarbeta?

En ide är att du kan lägga in Rustas mottagare också. Jag har beskrivit hur jag fick dem att funka i Ulterius här:
http://www.telldus.se/forum/viewtopic.php?p=1597#1597


MVH Niclas
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Tack för dina synpunkter.

Programmet TelldusCenter är inte så väldigt utbyggt ännu, nej. Vi har lagt fokus på att släppa utvecklingskittet som finns till Windows även på Mac. Detta gör det möjligt att skriva programvaror som fungerar på både Windows och Mac.

Om Ulterius, som har fler och bättre funktioner, går över till att använda vårt bibliotek kommer det automatiskt att få stöd för alla enheter som TellStick stödjer och kommer stödja.

Jag ser gärna ett samarbete med basco och Ulterius.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
basco
Posts: 108
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Aspudden

Post by basco »

Ska kika på hur ert bibliotek ser ut. Mitt mål är även att lägga upp Ulterius som öppen källkod inom en snar framtid.
Martinez
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Universal binary?

Post by Martinez »

Kommer ni stödja PPC macar någon gång i framtiden?
agb
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by agb »

Hi,
I am a UK user of HomeEasy products (homeeasy.eu). It looks to me as if the at least some of the range overlaps with Nexa products, the key difference being a slightly more sophisticated remote remote control HE100.
It appears that the dimmers can accept direct dim level commands. Any idea how this is achieved?
At the moment it looks as if you primarily address Swedish, but your user base could be dramatically expanded if you include other countries. Any plans in this direction.
By the way google translate works reasonably well at least from Swedish to English. I attach an automatic translation bellow. If it is of insufficient quality for communication it will give you at least something to laugh.

Regards
Alex

Hej,
Jag är en brittisk användare av HomeEasy produkter (homeeasy.eu). Det verkar på mig som om åtminstone en del av sortimentet överlappar Nexa produkter, den viktigaste skillnaden är en något mer sofistikerad avlägsna fjärrkontrollen HE100.
Det verkar som om dimmers kan godta direkt svag nivå kommandon. Någon aning om hur detta uppnås?
Just nu ser det ut som om du i första hand behandla svenska, men din användarbas kan dramatiskt utökad om du inkludera andra länder. Alla planer i denna riktning.
Genom det sätt på google översätta fungerar relativt väl åtminstone från svenska till engelska. Jag lägger en automatisk översättning nedan. Om det är av otillräcklig kvalitet för kommunikation kommer det att ge dig åtminstone något att skratta.

Hälsningar
Alex
Post Reply